• Sonali

Någon som fött i Huddinge sjukhus?

Hej, ni som fött barn i Huddinge sjukhus, vad tycke ni? Hur var personalen? Hur länge får man stanna i bb avdelning?  Hur mycke kostar det? Var parkerade ni bilen osv. Vill ha så mycke info som möjligt!

hur mycke ger ni av 10?  Tack i förhand!

• Svar på tråden Någon som fött i Huddinge sjukhus?
  • Mufflis

Hej!
    Var där Juni 09 med första sonen..
    Vi var jätte nöjda hade kanon personal nere på fl på bb så var vi ganska självgående ringde man på kl så kom de direkt..Så vi är nöjda vi ska ju födda våran andra son där nu igen
    Vi var där ett dygn vi fick vara kvar längre men alla mådde bra så då ville vi hem!
    Vi parkerade bilen på den vanliga parkeringen som akutmottagningen..

På både K77 och M88 finns familjerum så att pappa/partner kan stanna över natten. Övernattning inklusive frukost och "kvällsfika" kostar 200 kronor. Övriga måltider ordnar pappa/partner själv .

Lite info i alla fall men du kan läsa om allt på huddinge sjukhus hemsida
    Lycka till

• ASLH

Jag har bara varit där med förverkar och blödning på fl. Det var risk att mitt barn skulle komma förtidigt. Jag kan bara säga att personalen är helt fantastiska där. Väldigt omtänksamma och proffsiga. Jag låg sedan inne på k49 antenatal bredvid fl. Hade i stort sätt samma personal. Ska definitivt föda där!
    Vi parkerade på vanliga parkeringen vi med.

Lycka till!

• Rosdraken

Nu snittades jag men det är ju en typ av förlossning det med Skrattande

Jag eller vi båda är jätte nöjda både med den hjälp och stöd vi fick innan snittet (planerat) under op och även efter. Det finns verkligen inget vi kan klaga på uppe på BB möttes vi av trevlig personal och ett gott bemötande något som oroat mig lite (privata orsaker) men nej vi var så nöjda de är så trevliga och omtänksamma.

Den vanliga parkeringen kostar ju pengar så till oss tisade de på BB oss direkt när vi kom in om att flytta bilen till parkeringen vid pendeltågen som är gratis och det är ju nära att gå därifrån med och man står så länge man vill där med.

Nästa plutt kommer födas där med utan tvekan!

Sonja 20/5-10 BF 1/6-11
  • ddalia

Födde där i början på nov i år, fick träffa minst 4 barnmorskor på förlossningen, den sista som hjälpte mig just genom sista delen  var helt underbar, de andra var väldigt stressade pga något akut fall. Samma sak uppe på bb. Ringer man inte på klockan så kommer de bara i början av varje pass för att säga hej. Snälla var de annars i alla fall, bara sönderstressade. Skulle verkligen velat haft mer info och hjälp för det var första barnet och vi hade ingen aning om något, visste inte ens vad jag kunde fråga om. Nere på förlossningen sa de att vi skulle få såååå mycket råd om allt, ingen fara sa de.. sen blev vi mer eller mindre bortglömda. Och när de väl kom när vi ringde så var de där i max 2 min och sen sprang iväg igen. Tack o lov så fanns det trådlöst internet på bb så vi kunde koppla den bärbara och läsa om allt!  Fick problem  med amningen men alla sa att det såg såå bra ut... behövde verkligen mer stöd då.  Jag tror att det var bara tidsbristen som var problemet, kan inte skylla på barnmorskorna.
    Annars var det riktigt härligt att vi fick eget rum och så.

• Significant

Snittades där 04 och allt var kanoners...
    Jag ser bara tillbaka på det med positiva ögon...
    Det enda neg. jag kan komma på är att pappan ej fick stanna mer än en natt, men det blev platsbrist undet första dygnet. (det sket jag ju i då, men i efterhand förstår jag )

Skall snittas där i februari och jag ser fram emot det.

Svar på tråden Någon som fött i Huddinge sjukhus?