• Sofiaochjonas

Espressomaskiner med kapsel

Jag kommer få en espressomaskin i julklapp, men jag står mellan en som man använder kapslar på eller ..
    En som man kan göra Espresso/kaffe/cappucino och har en mjölkskummare. Det sistnämnda låter mer lockande, för de med kapslar är väl med mjölkpulver och det blir ju inte samma som en "riktigt" latte. Eller?

Synpunkter tack =)

• Svar på tråden Espressomaskiner med kapsel
  • Jessa med 3

Och så tycker jag att hela idén är befängd; det känns konstgjort plus att du låser dig till att köpa kapslar av ett visst märke. För att inte tala om miljöaspekten!!

• Liniz77

Men sjukt gott kaffe blir det av nespresso där kan man köpa separat mjölk skummare.

• Shadilly

KOlla upp vad kapslarna kostar, jag tycker inte det är prisvärt...

Sonen tittar på en bild av en ko som handmjölkas ner i en stäva och utbrister glatt: -TITTA! Kossan OCKSÅ kissa pottan!
  • AnnaVirrPanna

måste tipsa om Tassimo. Sjukt gott kaffe/choklad och det är inget mjölkpulver, utan riktig skummjölk fast i kapsel.

• Sofiaochjonas
    Jessa med 3 skrev 2010-12-18 22:08:27 följande:
    Och så tycker jag att hela idén är befängd; det känns konstgjort plus att du låser dig till att köpa kapslar av ett visst märke. För att inte tala om miljöaspekten!!
    Shadilly skrev 2010-12-18 22:13:23 följande:
    KOlla upp vad kapslarna kostar, jag tycker inte det är prisvärt...
    Nej det där med kapslarna tycker jag inte helle verkar så roligt!
    Liniz77 skrev 2010-12-18 22:12:21 följande:
    Men sjukt gott kaffe blir det av nespresso där kan man köpa separat mjölk skummare.
    Men om jag måste köpa till en mjölkskummare kan jag ju lika gärna ta den jag tänkt på som har en =)
    AnnaVirrPanna skrev 2010-12-18 22:14:33 följande:
    måste tipsa om Tassimo. Sjukt gott kaffe/choklad och det är inget mjölkpulver, utan riktig skummjölk fast i kapsel.
    Jasså? Jag googlade bosch tassimo och försökte hitta något konkret, hittade endast en länk där kvinnan som recenserat (en blogg) skrev att det var gjort på mjölkpulver.
  • Denebola

Jag har tyckt att dessa kaffekapselmaskinerna har verkat som en dålig idé sen jag först hörde talas om dem, ur kostnads-, miljö-, och konsumtionsaspekt.

Jag kan tänka mig att de är smidiga på "offentliga" ställen såsom lobbys, väntrum mm där det kan vara trevligt att få sig en kopp medan man väntar, men för hemmabruk tycker jag de verkar helt onödiga. Snacka om att binda upp sig på att köpa en viss sorts kapsel, tas kapslarna bort från marknaden (när det kommer någon annan flashig kaffemaskin), så står man där med skägget i brevlådan och en kaffemaskin man inte kan använda.

Bättre att köpa en riktig espressomaskin i så fall (och riktig mjölk!). Jag kan slå mig i backen på att bara literpriset på kapselmjölken är skyhögt.

• TheReLe

Det enda jag skulle köpa i den vägen är nespresso.. Det är enbart vacuumförpackat kaffe däri och inget annat..

• Shadilly

Jag skulle leta efter en sort som man fyller med bönor istället.

Sonen tittar på en bild av en ko som handmjölkas ner i en stäva och utbrister glatt: -TITTA! Kossan OCKSÅ kissa pottan!
  • Kyh

Den som man gör själv. Det e roligare och dessutom kan du välja vilken kaffesort du vill ha själv. och som de andra säger så kostar kapslarna asmycket i längden

• Missimo84

Jag har en adesso, caffitaly system. Kaffet blir sjukt mycket godare. Dricker en kopp om dagen ca, vilket kostar ung lika mycket dom att brygga kaffe, med tanke på att jag får kasta mer än hälften ifrån bryggaren.
    Kostar inte skjortan som folk säger, visst jag måste köpa kapslar som är för rätt system, men det finns många märken. Precis som en tv Box, du måste ju ha ett kort, sen får du ju bara välja vilket. Enkelt smidigt och väldigt fräscht. Tycker kaffebryggare dessutom kan bli lite småäckliga ibland också. Så detta är ett toppen alternativ för mig.

• Lady X

Jag har en nespresso citiz &milk och antar att det kanske är den du menar? Med mjölkskummare som sitter fast bredvid maskinen.

Hursom, jag älskar verkligen min nespressomaskin =) Supersmidigt med kapslar faktiskt och den värmer mjölken till en latte i perfekt temperatur. Så jag kan iaf rekommendera den!

Det är bättre att fråga och verka dum än att inte fråga och förbli dum.
  • Watchbitch

Har en kapselmaskin, deLonghi Dolche Gusto.. Provade de flesta innan och tycker bäst om det kaffet..

• Ekorrfamiljen

Jag håller med Denebola! Det verkar inte miljövänligt och visst är det fräschare att kunna gå till lokala te/kaffebutiken och köpa alldeles nymalet bryggkaffe istället för gamla kapslar.

Gud hjälper den som hjälper sig själv.. Inte f*n blev jag med barn för det! Eller jo..
  • Jessa med 3

Här har vi invigt vår helautomatiska espressobryggare idag. Man häller i hela bönor och vatten i varsin tank och trycker på en knapp. Ut kommer det ljuvligaste kaffe man kan tänka sig! Den mal bönorna och är dessutom väldigt lätt att rengöra. Mjölkskumningen måste jag dock öva på för att inte behöva skura halva köket efteråt...

• Honey1982
    Jessa med 3 skrev 2010-12-19 18:05:11 följande:
    Här har vi invigt vår helautomatiska espressobryggare idag. Man häller i hela bönor och vatten i varsin tank och trycker på en knapp. Ut kommer det ljuvligaste kaffe man kan tänka sig! Den mal bönorna och är dessutom väldigt lätt att rengöra. Mjölkskumningen måste jag dock öva på för att inte behöva skura halva köket efteråt...
    vilken maskin är det?
    ♥ Adam 060123 ♥ Amelia 100907 ♥
  • AnnaVirrPanna
    Sofiaochjonas skrev 2010-12-18 22:17:36 följande:
    AnnaVirrPanna skrev 2010-12-18 22:14:33 följande:
    Jasså? Jag googlade bosch tassimo och försökte hitta något konkret, hittade endast en länk där kvinnan som recenserat (en blogg) skrev att det var gjort på mjölkpulver.
    Så är det inte på våran iaf. I mjölk kapslarna så är det flytande mjölk och inget annat. VI använder vår maskin flitigt och skulle inte byta för allt smör i småland. :)
Svar på tråden Espressomaskiner med kapsel