• MikkisP

Beställa p-piller på helgen?

Ja nu är det så att jag är i stort behov av att beställa nya p-piller då mina är slut i morgon och jag gärna vill börja ta "hormon" pillerna i morgon, så jag undrar om det finns någon som vett om man kan beställa p-piller på söndagar (helgdagar) och isf vart? :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-12-19 01:36
    Måste verkligen få snabbt svar..

• Svar på tråden Beställa p-piller på helgen?
  • Lindreas

Oj... Ingen aning. Man kan ju förnya sina recept via "Mina vårdkontakter" på vardguiden.se, men jag vet inte hur snabbt det går. Annars kanske du kan ringa till kvinnokliniken du tillhör, så de kan kolla i journalen? Annars är det väl gynakuten...

• MikkisP

åh tack för svar, ja jag ska förnya mina p-piller, var bara otydlig :) men som sagt tack, ska genast kolla upp.

• ForReal

Det är nog kört, och sen kan man ju oftast inte "beställa" utan förnya mot att du går dit och tar blodtryck osv. De skriver inte ut på helger.

• MikkisP
    ForReal skrev 2010-12-19 02:37:33 följande:
    Det är nog kört, och sen kan man ju oftast inte "beställa" utan förnya mot att du går dit och tar blodtryck osv. De skriver inte ut på helger.

Mjo, fast jag har tidigare kunnat ringa och förnya mina piller (dock vet jag inte hur det är helgtider på det mottagningar som är öppna), så ska iaf se vad gynakutens rådgivning kan göra i morgon.

• Lindreas

De kanske kan skriva ut för tre månader eller så? Hur har det gått? :)

• MikkisP

Jo jag tänkte det också, men nee de kunde dom inte :/
    får helt enkelt ta det i morgon :)

• Lindreas
    MikkisP skrev 2010-12-20 00:48:55 följande:
    Jo jag tänkte det också, men nee de kunde dom inte :/
    får helt enkelt ta det i morgon :)
    Ajdå. Men du? Nästa gång kommer du inte behöva nya piller förrän på en måndag då, så då slipper du det problemet, bra va?
Svar på tråden Beställa p-piller på helgen?