Vanligt Lego vs Duplo
Hej,
Vår tjej fyller 3 år strax efter nyår. Skulle ni köpt LEGO eller DUPLO?
/Kaisa
Hej,
Vår tjej fyller 3 år strax efter nyår. Skulle ni köpt LEGO eller DUPLO?
/Kaisa
duplo.. våra pojkar på 2 och 3 leker med det och vi med.. Dom får vänta med dom dära små lego ett tag .
Sonen blev 2 i augusti och han får Duplo nu i jul, men han är inte å fingerfärdig heller, så Lego kan vara lite för pillrigt ännu för honom.
Min son fyller 3 idag och i paketen låg det Duplo! Och i julklapp kommer tomten med ännu mera Duplo...Det är roligt länge till! Storebrors smålego är inte alls intressant ännu, visst är det kul att få leka med storebrorsan men bättre när storebrorsan leker med Duplo tillsammans med lillebror!
Jag o min brorsa lekte med duplo tills vi va typ 12:p diplo är ju mer anpassat till små barn, inga små bitar osv. En tre åring kanske inte stoppar allt i munnen, men OM hon gör det så kan det ju gå riktigt illa.
Det blir Duplo! Tack för vägledningen!
Kaisa
Bara för att förvirra dig lite....min snart 3 åring älskar att bygga med smålego, i hans paket blir det smålego och inte duplo.
5 och 7-åringen leker med Lego. 2,5--åringen med duplo!
min två åring leker med duplo, lego och mega blocks, men mest med mega blocks och duplo, 4 åringen leker mest med duplo.
Min son är 3,5 och tycker mest om smålego, det har han lekt med länge. Han kommer få det i julklapp.
Min son är 5 år och har precis börjat med smålego istället för duplo. Känns rätt lagomt tycker jag.