• Anonym (24 år)

flera med en "bebislåda"?

sen 19-20årsåldern har jag börjat längta efter barn, är i en relation sen 17 års ålder och numera gift. han har precis studerat klar och jag har studerat 1 termin an av 7 (dvs 3 år kvar). vi bor i en etta och kommer bo kvar till jag studerat klart och fått jobb - sen blir det hus för oss, stort nog för några barn.

precis när jag fyllt 20 år så började jag virka min första bebisfilt, höll på i perioder under 2 år.
    köpte en bra låda med lock att lägga filten i för förvaring tills den vackra dagen vi får barn... lådan har fyllts på med tiden och inehåller nu:
    2 virkade filtar (en i bara garn och en med veulor påsytt)
    en kofta (för ca 6månaders baby)
    två mössor (1 nyfödd, 1 ca 6 månaders baby) 
    babymobil med färgglada djur (behöver hitta en "arm" till den bara)
    en vagnleksak (litet djur med en klämma fast i svansen)
    ett snyttedjur

i projektlådan hemma i lägenheten:
    en påsdocka
    kofta (nyfödd)
    stor filt

har förstått att jag inte e ensam om detta... någon som vill dela med sig? så man känner sig inte så annorlunda.. 

• Svar på tråden flera med en "bebislåda"?
  • Anonym ((23))

Jag har också en låda!

Började när jag var som du TS omkring 20. Mamma bad mig ta hem lådan med mina gamla bebiskläder i för hon skulle flytta. Jag fick göra som jag ville med lådan kasta/spara men hon hade sparat den till mig. 
    Jag sparade lådan och med tiden har den fyllts på, på nå konstigt vis, haha :)
    Jag stickar, syr och ibland blir det något köp på tradera. Jag längtar efter barn och väntar på att min sambo ska känna lika så vi får användning av kläderna. 

• Anonym (24 år)

jag har faktiskt köp en sak, men det vet inte maken om... en pekbok som jag hittade i affären efter att inte sett den på 1-2 år och blev så glad så den råkades inköpas... när jag kom hem kändes det lite konstigt men jag vik påsen från affärn fint om boken och la ner den i lådan... känns bara kul nu att jag fann den igen... varje uppslag har en bild på ett substantiv (tex boll) och andra sidan ha ett barn som leker med en boll och ordet "leka"..

• Anonym (hannah)

Här är en till som har en låda,eller snarare säkerligen fem lådor + fyra barnvagnar :O
    Barnvagnarna säger jag till de flesta att det är för jag är en samlare ( de är gamla barnvagnar, lite speciella)
    Jag älskar loppisar och secondhand och när jag springer på söta underbara barnkläder/leksaker kan jag helt enkelt inte motstå dem.

Men sanningen är att jag velat ha barn sen 14-15 års ålder och idag är jag 22 år, bor tillsammans med min sambo, vi har precis flyttat till hus. Det enda som "hindrar" oss är att jag inte har något fast jobb (jobbar enbart timmar) samt att jag inte har pluggat (vilket jag inte ens är säker på att jag vill göra)

• Anonym (24 år)

kul hannah att du är när att kunna börja med bebisverkstad. hoppas du snart får jobb och pluggar klart!

Svar på tråden flera med en "bebislåda"?