• Anonym

ni som "tappar" känslorna bara så där...

Hur kan man bara "tapappa" känslor för någon pga av bråk. Bara så där. Om man påstått sig älska vilkorslöst..

Jag har haft pojkvänner som varit otrogna, killar man träffat via nätet som visat sig vara helt annorlunda i verkliga livet, pojkvänner som varit "agressiva" jag har då fan ALDRIG lyckats "tappa" känslorna, utan har jag valt att gå, så har jag fått trappa ner och bearbeta personen ifråga som jag påstod mig älska.

Min killkompis är jätte ledsen. Har var tillsammans med en tjej i fem månader. Dom var jätte kära. Sen helt plötsligt hade hon tappat känslorna för honom. Bara så där. Hon sa att det var pga av bråk och hans svartsjuka. Men ändååå! Då kan man fan inte ha älskat på riktigt? :S:S:S
  • Svar på tråden ni som "tappar" känslorna bara så där...
  • Anonym (moll)

Det är klart att man kan "tappa" känslorna. Ofta är ju allt väldigt rosenrött och gulligt i början av ett förhållande, sen blir ju det ju vardag, och oftast inte lika gulligt. Och då kan man ju "tappa" känslorna för sin partner, inse att den inte riktigt är den man trott osv.

Tror inte det handlar om hur mycket man tyckt om personen, och efter fem månader vet jag inte om ma n kan älska någon, jag tror det är sådant som växer fram,efter ganska länge.

• Anonym

Nej hon har nog aldrig haft de rätta känslorna i så fall. Kanske såg hon det som en förälskelse som visade sig vara fel. Jag har själv varit med om detta. Den jag trodde var den rätta var inte det. Det var inte honom jag ville ha, det var förälskelsen i sig. Efter ca sex månader, när förälskelsen lagt sig, insåg jag att det inte honom jag ville ha. Skimret försvinner och sanningen når en. Nej hon var aldrig förälskad i honom tyvärr.

• FannyN

Svartsjuka kan göra att känslor bara tappas. Hos mig själv och andra jag hört det av. En svartsjuk person tror ju inget alls på sig själv och sin egen förmåga utan tror att den kan bli bortvald för minsta lilla och det är riktigt motbjudande.

• burriburrbloggen

men det finns ju knappt något mer avtändande än svartsjuka. Har man stått ut med det i sex månader kan man mycket väl ha tappat känslorna under den tiden.

Årets mamabloggare 2009
Svar på tråden ni som "tappar" känslorna bara så där...