• Superbia

Hur lång tid tar din tvättmaskin?

Har jag en väldigt dålig tvättmaskin, eller är jag helt enkelt bortskämd med de stora och snabba maskiner vi har i källaren? En vanlig 40-tvätt tar 1 h & 20 minuter att köra, och då är ändå snabbknappen intryckt (vilket innebär att man sparar hela 6 minuter på att inte köra det vanliga programmet, haha). I tvättmaskinen i husets tvättstuga tar det ca 40-50 min, vilket jag tycker är mer rimligt. En 60-tvätt, med snabbknappen intryckt, tar 1 h & 50 min. Är det verkligen normalt att det ska ta så lång tid?

• Svar på tråden Hur lång tid tar din tvättmaskin?
  • bizzziie

Nja det beror väl på vilken maskin man har.. men det låter långdraget!

Vi har en Bosch från -08 och en 40-tvätt tar 54 minuter, en 60-tvätt tar 65 min på normalprogrammet..

• ÅzaLu

vår maskin är en ny fin maskin.. den tar också 1h o 20 minuter på 40 tvätten... det är fölr den är energisnål.. också... =)

• Kazeer

Vår alldeles nya tvättmaskin tar 3 timmar på sig att tvätta en 60-graderstvätt. Då använder jag eco-programmet och det ger ett tidstillägg på 15 minuter. Snabbprogrammet på 60 grader tar 1 tim och 6 min.

40-graderstvätten tar 1 tim och 8 min (återigen med eco-programmet, tidstillägg 8 min). Men det finns även 40-gradersprogram på maskinen som tar upp emot 2,5 timme.

Don't walk in front of me, I may not follow. Don't walk behind me, I may not lead. Walk beside me and just be my friend.
  • Emerun

Våra 40,60 och 90 tvättar tar ca:2timmar på sig.
    Att det går fortare för maskinerna i tvättstugan är för att de har 3fas eller 5fas el.

• Max o My

Vår tvättmaskin tar 1tim o 35min för en 40 graders tvätt och 2tim o 5min för en 60 graders tvätt.

• Ms M

Vi har en ganska ny och en vanlig 60-tvätt 2,36 timmar. Snabbfunktionen tar 1,06 timme.

´Ska inte eccofunktionen vara snabbare???

• seejtaan

1h för 40
    1:06h för 60

har även en snabb som tar 15min som endast används om man råkar spilla något när man är hemma och snabbt kan kasta i den :)

• Emerun

Är det ingen annan än jag som använder 90graders-programmet?

Svar på tråden Hur lång tid tar din tvättmaskin?