Du måste logga in för att svara i en tråd.

• HumDis

Kläder på dop?

Usch, detta med dop är jobbigt! Vi skall ha dop för vår son imorgon och jag vet inte ännu vad jag skall ta på mig. En kompis sa idag att man bör vara ljust klädd. Jag som hade tänkt att ha gråa byxor och en fin svart topp till. Är det mot "etiketten" på dop att ha mörka kläder?

• Svar på tråden Kläder på dop?
  • In the summertime

Nej det kan jag inte tänka mig. men hon tänker kasnke på att barn begravningar brukar man ju ha ljusa kläder på, men jag har inte hört ngn "klädregel" ang dop. Hasse hade svart skjorta då vi döpte Hjalmar också och prästen överlevde det iaf.

• HumDis

Okey, det låter bra. Gillar inte att ha ljusa kläder, ser så tjock ut då.

Någon mer som tycker det är okey med mörka kläder?

• Rosis

Vi ska ha Dop på Söndag Och jag ska ha på mig
    svarta byxor vit top svart kavaj.
    Eller svarta byxor rosa skjorta.

Det är den enda snygga jag får på mig just nu!!

Killen ska ha en mörk grå kostym.

Lycka till

• Lady Namárië

Jag hade beigebrun dräkt, svaert topp och svarta strumbyxor när vår son döptes, så jag var ganska mörkt klädd. Jag tycker allt utom helsvart är ok!

• Nyfiken gul

barndop tycker jag är en glädjens dag liskom bröllop.. då tycker jag väl att svarta kläder är en aningens malplacerat.... Alltså helsvart tänker jag på nu...

Svarta byxor eller en kjol osv... är helt okej....

• HumDis

Hmm, men är svart topp och gråa byxor okey eller anses det vara "helsvart"? Det är lite gråa detaljer på toppen också. Eller skall man ta en lila topp? *gräver i garderoben*

• Tissan

Vi ska ha dop nästa söndag och jag ska ha på mig svarta byxor, en brun blus och en svart kofta. Alla vet att jag gillarsvart och dom som inte tycker det är ok får väl blunda då. Har man precis fått barn så är det för mig inte riktigt till min fördel och komma i ljusa kläder. Jobbar förövrigt i kyrkan och skter faktiskt fullständigt i vad andra tycker. Bara Maja blir döpt är jag glad. Vem vet...Gud kanske tom är färgblind som jag själv!

• ebben

Jag har haft mörka kläder! jag visar varken glädje eller sorg med mina kläder........utan på annat vis.
    Så jag har vad jag kommer i! När vi hade dop var jag fortfarande lite väl rund om magen-då får man ta det man ryms i .

• Lupin

Jag ska på dop imorgon och jag ska ha mörka kläder på mig så jag tycker inte att det är något fel med det och min pojkvän ska ha svart...

• IsaS

Jag jobbar i kyrkan, så jag kan försäkra dig om att numera får man ha på sig vad man vill! De flesta väljer kläder efter årstiden, ljusare på sommaren och mörkare på vintern.
    Personligen skulle jag dock inte välja helsvarta klädsel till ett dop.

Svar på tråden Kläder på dop?