• Lyckad

Fler än jag som har "hängbuken" kvar???

Det har snart gått ett år sedan sonen föddes och hängbuken är fortfarande kvar!!!
    Ska det vara så? Nån annan??? Vad gör man åt den?
    Jag försöker tänka på vad jag äter och motionera och så men inget verkar bita på denna mage! Jag är så trött på att inte kunna ha mina vanliga jeans utan att magen väller över linningen. Det ser ut som en riktig tantmage juh
    Finns det hopp eller är det bara att acceptera faktum, att magen kommer att hänga där den hänger???

• Svar på tråden Fler än jag som har "hängbuken" kvar???
  • MammaFia

Jag blev inte av med den förrän efter några månader av Body Pump. Då fick jag på mig jeansen igen. Kilona gick jag ner efter 4 mån, men det tog en hel del träning för att få bort degmagen.

• ebben

Jag har blivit rejält stor med mina barn-o magen går INTE ihop!
    Det är bara att acceptera.........för vissa-en del blir ju slanka efteråt,men inte alla.
    Har pratat med sjukgymnast om övningar som tränar mage mm,men hon säjer att den kommer inte att försvinna-men det gör mig inte så mycket.magen är ju efter mina fina barn!!
    ja,i så fall är det operatioen typ-o det gör jag INTE!

• elinina

9 mån har gått och det hänger fortfarande...
    min hud kanske inte är den mest elactiska.. h ehe... sen är det lite fett i den med...

saken är den att det tyvärr inte går att punktförbränna...
    men att äta rätt och moionera är ett stort steg på väg.
    det gör sig tyvärr inte själv. endel får tillbaka sin kropp helt gratis och vissa får kämpa hårt!

lycka till!!!

• Nyfiken gul

7 år och 5 år efter förlossningen finns min mage fortfarande kvar....

Det har inget att göra med hur man väger utan det är huden som har töjt ut sig.... sånt är svårt nästintill omöjligt att bli av med....

• Lyckad

Att magen inte är platt kan jag leva med även om det är en riktig putmage men just det där hänget vill jag inte ha!!!

Operation är ingen alternativ för mig, så desperat är jag inte.
    Jag är inte överviktig i övrigt men det är väl som ni säger, att vikten spelar ingen roll i detta avseende när det är uttänjt skinn och förtvinade muskler?
    Magen under graviditeten vart rätt så stor, har det betydelse?
    Ni som hade stora eller små magar är det någon skillnad?

Svar på tråden Fler än jag som har "hängbuken" kvar???