Baka bröd på gammalt fil?
Filmjölkens bäst före datum var 15/12. Kan man använda den till brödbak ändå? Ngn som vet det? Den har stått oöppnad i kylskåpet.
Filmjölkens bäst före datum var 15/12. Kan man använda den till brödbak ändå? Ngn som vet det? Den har stått oöppnad i kylskåpet.
kan kan man nog, men jag skulle aldrig det. äter aldrig mejeriprodukter som är 3 dagar eller mer efter utgånget datum... oavsett om de varit öppnade eller ej.
Då den varit oöppnad skulle jag öppnat och luktat och smakat på den. "Bäst före" är ju som sagt bäst före och inte "förbrukas före".
Smakar den ok och har ok koncistens så skulle jag använda den.
Absolut! Filmjölk är ju mer hållbar än mjölk. Fyra dagar efter bästföredatum i en oöppnad paket är ingenting, speciellt om du ska baka med det. Allt du bakar åker ju in i ugnen där eventuella farliga bakterier dör.
Har som regel att om det luktar bra och ser ok ut så äts eller dricks det.
Som crazy mom sa så är det bästföre men inte för det att det måste vara slut just den dagen.
Har haft mjölk i kylen som har varit ett par veckor för gammal som smakar helt ok.
Får öppna o lukta på den. Har också för mig att fil håller längre än mjölk. Tack för svaren! :)
Jag skulle inte ens fundera utan bara använda.
Den är ju oöppnad. Då är det verkligen inga problem. Den håller lätt en par veckor innan den blir dålig.
Ja...den är ju oöppnad.....