• Benet

Kliande vattkoppor? Här kommer ett tips

Sonen har vattkoppor och det kliar massor. Vi har provat med potatis mjöl och kylbalsam men inget hjälpte.
    När vi var på apoteket för att hämta ut Tavegyl så tipsade hon om nåt nytt medel:

Och det har hjälpt jättebra! Om man har det i kylen så svalkar det skönt också, inga biverkningar heller.

Så testa detta om ni har vattkoppor! Ett stort minus är dock priset, 185 krFörvånad jag tyckte att det kunde vara värt det iom att lillebror också ska få vattkoppor närsomhelst men ja, lite väl magstarkt är det ju

Wilmer & Douglas - My reasons for existing
  • Svar på tråden Kliande vattkoppor? Här kommer ett tips
  • Myran 08

Åhhhh TACK! Du är en ängel, då ska jag skicka iväg gubben att köpa det imorgon åt pojken. Har en son som inte kan sova just nu pga kliande vattkoppor. Då har fått en dos tavegyl och aerius. Även testat potatismjölk och kall dusch. 

• Benet

Testa!
    Eller ja, nu har ni ju testat säkert, vad tyckte du?

• Myran 08

Min man ska åka iväg nu här efter han har duschat. Vi sov till 11 då natten har varit hemsk. Min son har inte sovit något.  

• Benet

Men usch va jobbigt Dom sa till mig (och det stämde) att det 3dje dygnet var värst, var det det för er nu? För sen vänder det!

• Myran 08

Nja både ock. Han fick det under natten till fredagen (såg det i fredags runt 09), då hade han bara några få. Nu har han över 100 koppor som kliar på honom. 

Så denna natt lr nu i natt som kommer vara som värst... så vi får hoppas att det var natten som var. Men vi ska köpa nu och hoppas det fungerar.  

• Myran 08
    TACK TACK TACK TACK TACK för tipset! Han har inte kliat på sig sedan vi hade på detta. Det är SUVERÄNT. Han sover och jag hoppas det fortsätter så. 
  • Benet

Ååååååh va underbart!!!
    Va skönt att det funkade, nu är nog det värsta över också (tack och lov )

• mamma linda

Mon dotter har precis fått vattenkoppor och inatt har hon inte sovit någongting utan ligger och kliar sig hela tiden. Det här ska jag verkligen testa.Tack för tipset

• tru

Hade jag behövt veta för några dagar sedan,  sov inget på 2 dygn. Pappan var dessutom bortrest så fick absolut ingen avlastning. Tufft ibland med att vara förälder.

• Myran 08

mamma linda: ja testa det. Jag lovsjunger detta.... min hämtar själv pumpen och vill bli insmord. 

bzzzz: På vissa apotek är detta så pass nytt så dom måste beställa det när man kommer in och frågar. Hände en kompis till mig då jag tipsade henne om detta.  

Svar på tråden Kliande vattkoppor? Här kommer ett tips