LillaLinnéa skrev 2010-12-19 15:41:45 följande:
Hej! Jag heter Linnéa, och jag har lite funderingar kring skaffa tungpiercing.
Gör det ont när dom tar genom nålen?
svullnar tungan upp mycket/ hur länge varar svullnaden?
tar det lång tid innan man kan äta fast föda igen?
är du nöjd med din tungpiercing?
vad kostar det att pirca tungan?
finns det nåt bra ställe i skåne där man kan göra det?
hjälper det att suga på en isglass el isbit?
mina föräldrar tycker att det ser äckligt ut (dom tycker att tungpiercing används mest till saker inom sex), finns det nåt man kan säga för att dom ska ändra sin tanke?
behöver man göra något men tungan för att kunna pierca den, typ klippa nåt under tungan?
hur lång är läke tiden ( asså tills man byter till en kortare stav?)
vilket e bäst... plastkulor eller metal (silver)?
hur lång tid tar det innan man får/kan kyssa/strula med någon igen?
skulle bli väldigt tacksam om så många som möjligt kunde svara.
tack på förhand! Mvh Linnéa
Har haft min i 3 år ungefär.. tyckte inte det gjorde direkt ont men blev endel svullen! :P blev mycket piggelin de första dagarna vilket jag tyckte hjälpte..
Jag var inte svullen särskilt länge utan kunde äta vanlig mat efter 2 dagar men vet en kompis som fick köra med yoghurt i 14(!) dagar, antar att det är olika vad man har för "läkekött"
För tänderna är det ju bäst att ha plastkulor (något tandläkarna aldrig är sena med att informera om) för att det sliter mindre på tänderna men jag brukar ha metall för att jag trivs bättre med det helt enkelt.
Efter 6 veckor skall det vara helt läkt och du kan göra allt som vanligt + byta smycke men jag hadei mitt långa läkesmycke längre utav ren lathet! Var bara NOGA med att skölja och hålla efter din piercing ordentligt
När det kommer till föräldrar så går det nog inte att ändra deras uppfattning, ni får helt enkelt acceptera att ni tycker olika, antar att du är över 18 och då har de ju egentligen inte något att säga till om.. Är du yngre så bör du vänta för seriösa piercare gör inte på personer under 18 år :)