• när blir det vär tur

hur gör ni på jul.... julklappar...

Hur gör ni utdelningen av julklapparna på julafton?
    Vi e typ 9 stycken + 2 barn....
    Och min fam brukar ta ett paket i taget så alla kan titta....
    mannens familj delar ut alla på en gång sen öppnar man samtidigt....

själv tycker jag det är lite tråkigt att inte se på andra när dom öppnar...
    Men mannen säger att det tar sån tid att göra på mitt sätt-...

Sååå hur gör ni???

Vilket dilemma...... ha ha ha 

• Svar på tråden hur gör ni på jul.... julklappar...
  • ofrivilligbonusmamma

"Tomten" kommer och delar ut julklapparna precis som tomtar brukar göra. Sen när tomten har gått igen börjar alla att öppna sina julklappar, alltså alla öppnar samtidigt. Sen när alla har öppnat brukar man gå runt och kolla vad alla har fått. Tycker det känns smidigt. Själv skulle jag tycka att det var pinsamt om hela släkten skulle sitta och fokusera på mig när jag öppnar mitt paket.

• Bonanza

Vi delar ut ett i taget och öppnar. Man vill ju se folks reaktioner på det man har gett! Dessutom, vad spelar det för roll att det tar lång tid? Det är ju kul!

• Skruttunge
    ofrivilligbonusmamma skrev 2010-12-19 20:53:00 följande:
    "Tomten" kommer och delar ut julklapparna precis som tomtar brukar göra. Sen när tomten har gått igen börjar alla att öppna sina julklappar, alltså alla öppnar samtidigt. Sen när alla har öppnat brukar man gå runt och kolla vad alla har fått. Tycker det känns smidigt. Själv skulle jag tycka att det var pinsamt om hela släkten skulle sitta och fokusera på mig när jag öppnar mitt paket.
    Japp, så gör vi också! Har vi ingen tomte (när vi firar med min släkt där det inte finns småbarn) så är det alltid någon självutnämnd tomtenisse som delar ut och när alla fått så öppnar vi gemensamt och sedan går man och tittar, tackar och ooohar varandras julklappar
    ~ Beräknad födelse 5 januari 2011 ~
  • Skruttunge

Sen kör vi alltid julklappsleken senare på kvällen, DET är roligt må jag lova Rekommenderas starkt!

~ Beräknad födelse 5 januari 2011 ~
  • Mumselumsan

Tomten delar ut alla julklappar här och sen öppnar alla sina klappar, samtidigt. Vi/de som har barn brukar titta när barnen öppnar för det är roligt att se vad de får och av vem. Vi vuxna har ju sällan så många klappar att öppna som barnen

juwilo.blogg.se

• Northman

Vi delar ut alla och öppnar sedan samtidigt...skulle ju ta en evighet annars :-P

• PruttPottan

Vi har alltid gjort så att barnen öppnar först och sen vuxna en åt gången. Det är kul att se andras reaktioner. Många gånger är det lite jäkelskap inblandat. Ett år fick min bror en ficklampa och porrtidningar. Året innan gav han mig en snoppmugg ;)

• Pemmel

Vi delar ut alla och sedan öppnar man samtidigt. Men det brukar bli en del uppehåll eftersom man håller ordning på när de andra öppnar paket man själv gett.

• Kazeer

Vi delar ut en julklapp i taget. Mottagaren öppnar sitt paket och visar vad som fanns där. Sedan delas nästa julklapp ut.

Don't walk in front of me, I may not follow. Don't walk behind me, I may not lead. Walk beside me and just be my friend.
  • édes80
    ofrivilligbonusmamma skrev 2010-12-19 20:53:00 följande:
    Så gör vi också.
    Förra året var dock ett undantag då vi bara var sex pers på julafton. Då drog vi ut på det genom att man tittade på när alla öppnade.
  • norrlandsflicka

Vi delar först ut alla julklappar. Sen går vi varvet runt och öppnar en julklapp var, sen fortsätter det så tills alla öppnat sina julklappar.
    Visst tar det tid men man vill ju se när alla öppnar sina paket. Ifjol var vi 9 vuxna och 2 barn då när vi firade med min familj. Nästa år kanske vi får göra annorlunda. Då blir vi 9 vuxna och 4 barn. Barnen får väl öppna först då.
    I år lär det mest bara vara sonen som har julklappar att öppna då vi ska fira enbart med svärmor och jag och maken inte byter julklappar.

• enny signatur
    när blir det vär tur skrev 2010-12-19 20:49:33 följande:

Sååå hur gör ni???

vi har alltid delat ut ett i taget sedan får man öppna när man vill. jag skulle vägra öppna när alla tittar!
  • Liten Karin

Vi delar ut och öpnar en i taget. Visst tar det lite tid men det är både roligt och trevligt. Tycker det är något helt annat på bröllop tex där det bara är två personer som får. Då är det ganska långtråkigt. Och inga rim är det heller

• Svennis
    när blir det vär tur skrev 2010-12-19 20:49:33 följande:

Sååå hur gör ni???

Det är exakt samma hos oss

För mig är det en självklarhet att man öppnar ett paket i taget. Alla tittar, lyssnar, klämmer och känner sedan om de nu vill det. Vi är 14 st när alla är med (3 barn) så det tar en stund (dvs. flera timmar )
    För gubben är det självklart att man delar ut alla sen sitter alla med varsin hög och öppnar för sig själva...

Klart det tar tid att öppna ett paket i taget, men då får det göra det   Efter att vi fick barn så fick vi helt enkelt börja tidigare så att barnen inte blev för trötta!

Som tur är så firar vi oftare med min familj än med hans, för jag tyckte att det var riktigt riktigt trist att öppna alla på en gång. När jag fick veta att de gjorde det, första gången vi var där, så tappade jag den där "å-vad-roligt-att-få-se-minen-när-h*n-öppnar-paketet-från mig-känslan
  • Svennis
    Bonanza skrev 2010-12-19 20:54:15 följande:
    Vi delar ut ett i taget och öppnar. Man vill ju se folks reaktioner på det man har gett! Dessutom, vad spelar det för roll att det tar lång tid? Det är ju kul!
    Precis!!
  • Obsessed Feelings

Tomten kommer och delar ut alla julklapparna, sedan när han har gått så väntar vi på att sambon ska komma tillbaka.  När han har klätt om och kommit in igen börjar alla öppna. Men jag och sambon brukar oftast sitta och titta på när våra barn öppnar sina paket först, innan vi koncentrerar oss på våra. Släkten däremot är så nyfikna och ivriga att dom sliter upp sina paket med en gång. Det är kul, för då har man en chans att se deras reaktion också.

Det är MYCKET roligare att ge än att få!

***I blame my psychopathic twin***
  • enny signatur

Jag gillar inte att någon bedömer min reaktion, alltså vill jag inte ha det som ett uppvisande. Jag ger en sak till enperson, den avgör om den visar :)

Svar på tråden hur gör ni på jul.... julklappar...