• lycklig90

Tips på egna gryt/glasunderlägg?

Har länge tänkt att sambons farmor ska få en egen gjord julklapp, tanken var att beställa en slags träram och fylla den med glasmosaik som blir glasunderlägg eller grytunderlägg beroende på storlek.
    Tyvärr har jag helt glömt bort det och nu är det försent, hinner inte få beställningen före jul och har ingen hobbyaffär här i stan som kan ha liknande produkter.

Så nu är min fråga ifall någon har något tips på hur jag kan göra fina underlägg?

Favoritfärgen är blå, så helst ska färgen blå finnas med. Har funderat på att göra underlägg av en kakelplatta och sedan bara sätta möbeltassar under. Men vad ska man då ha på själva kaklet? Ser för tomt och tråkigt ut med en helfärgad platta..
    Har även tänkt fylla en plastlåda med betong och sedan sätta på glasmosaik på de, men känner att betongfärgen (grå) blir så väldigt tråkigt och inte alls så fint som jag tänkt mig.

Så alla är välkomna med idéer!

• Svar på tråden Tips på egna gryt/glasunderlägg?
  • snartfaster

vi gjorde glasunderlägg i present åt makens farfar en gång, då scannade vi in gamla familjebilder, skrev ut dem, klistrade upp dem på styvare papper och laminerade dem, han (och farmorn) blev jätteglada.

• Havsluft

Kanske ett pärlplatte-underlägg?

Kakelidén är inte dum, det finns ju fint mönstrat kakel som man kan använda istället för enfärgat?

Eller om man har enfärgat kakel, kanske man kan måla/skriva något på det med porslinsfärg?

Svar på tråden Tips på egna gryt/glasunderlägg?