Håravfall cirka ett halvår efter fölossningen
Är det fler än jag som har drabbats av omfattande håravfall cirka 6 månader efter förlossningen alt. cirka 6 månader efter amningsnedläggning? Nån som vet vad det kan bero på?
Är det fler än jag som har drabbats av omfattande håravfall cirka 6 månader efter förlossningen alt. cirka 6 månader efter amningsnedläggning? Nån som vet vad det kan bero på?
Jo tack.. SATAN vad jag har tappat hår!
Jag har tidigare haft en stor kalufs..nu e det visserligen fortfarande fint, men det lossnar hela tiden (förlossningen var för 9månader sen hmmm)
det beror på hormoner, har jag fått sagt till mig...
Ja, helt normalt. Man tappar knappt något hår under själva gravidieten och sen när hormonerna går ur så tappar man det man skulle ha tappat under typ ett år. =) Ni kommer alltså inte att bli tunnhåriga.
jag ammar och tappar hår, min dotter är 6 månader. jobbigt med hår överallt, jag har långt hår. hoppas det går över snart
Sonen är 11 månader lite drygt nu och det är inte förräns nyss jag känner att jag inte tappar så mycket längre. Men innan dess så har det varit total katastrof med håret på alla sätt och vis. Ammade nästan helt till han var 4 månader.
Enligt min frisör tappade jag ca vart tredje strå. Dottern är nu 1,5 år och håret jag tappade når snart axlarna. Bara att inse att jag förmodligen kommer tappa likavmkt igen då nästa barn beräknas till april....