• Meteorite

Håravfall cirka ett halvår efter fölossningen

Är det fler än jag som har drabbats av omfattande håravfall cirka 6 månader efter förlossningen alt. cirka 6 månader efter amningsnedläggning? Nån som vet vad det kan bero på?

• Svar på tråden Håravfall cirka ett halvår efter fölossningen
  • kakmamman

Jo tack.. SATAN vad jag har tappat hår!

Jag har tidigare haft en stor kalufs..nu e det visserligen fortfarande fint, men det lossnar hela tiden (förlossningen var för 9månader sen hmmm)

vaniljkrans.blogg.se/ - Livet från den enkla, ljusa och härliga sidan..
  • Clotilda

Ja, helt normalt. Man tappar knappt något hår under själva gravidieten och sen när hormonerna går ur så tappar man det man skulle ha tappat under typ ett år. =) Ni kommer alltså inte att bli tunnhåriga.

• kakmamman
    Clotilda skrev 2010-12-19 22:26:08 följande:
    Ja, helt normalt. Man tappar knappt något hår under själva gravidieten och sen när hormonerna går ur så tappar man det man skulle ha tappat under typ ett år. =) Ni kommer alltså inte att bli tunnhåriga.
    det känns så..och det KÄNNS så =)!
  • Clotilda
    kakmamman skrev 2010-12-19 22:27:28 följande:
    det känns så..och det KÄNNS så =)!
    Hehe. Ja, jag har att se fram emot detta jag med. Har knappt tappat något hår alls på hur länge som helst. Blir ju... ehm... spännande. =)
  • kakmamman
    Clotilda skrev 2010-12-19 22:30:14 följande:
    Hehe. Ja, jag har att se fram emot detta jag med. Har knappt tappat något hår alls på hur länge som helst. Blir ju... ehm... spännande. =)
    Men det måste vara något annat tokigt med mig för att det är 9 månader sen och man tycker ju att hormonbalansen borde ha återställts...
  • Clotilda
    kakmamman skrev 2010-12-19 22:31:18 följande:
    Men det måste vara något annat tokigt med mig för att det är 9 månader sen och man tycker ju att hormonbalansen borde ha återställts...
    Du har inte ammat då?
  • Miamaria77

jag ammar och tappar hår, min dotter är 6 månader. jobbigt med hår överallt, jag har långt hår. hoppas det går över snart

• Clotilda
    Miamaria77 skrev 2010-12-19 22:34:48 följande:
    jag ammar och tappar hår, min dotter är 6 månader. jobbigt med hår överallt, jag har långt hår. hoppas det går över snart
    Ja, det är kanske olika. Vi är ju olika. Jag har hört att det är vanligt att det inträffar ett halvår efter förlossning, men det låter ju inte helt orimligt med 9 månader heller. Har också hört att det kan dröja om man ammar, men ja.. som sagt... olika.
  • xXMaLoXx

Sonen är 11 månader lite drygt nu och det är inte förräns nyss jag känner att jag inte tappar så mycket längre. Men innan dess så har det varit total katastrof med håret på alla sätt och vis. Ammade nästan helt till han var 4 månader.

www.hecate.se Theo 100111 <3
  • elinl

Enligt min frisör tappade jag ca vart tredje strå. Dottern är nu 1,5 år och håret jag tappade når snart axlarna. Bara att inse att jag förmodligen kommer tappa likavmkt igen då nästa barn beräknas till april....

Svar på tråden Håravfall cirka ett halvår efter fölossningen