• Hanne87

39,8 grader på 6 månaders bebis

39,8 grader har vår 6 månaders bebis nu.. aldrig haft feber förut. står i lång kö till vårdguiden. vad kan jag ge att dricka förutom vatten som han spottar ut och mina bröst är slutammade..? 
    Han är lite skrikig och inte ätit så bra idag. what to do? gav alvedon för 2 h sen

• Svar på tråden 39,8 grader på 6 månaders bebis
  • Bambusa

babydryck, ersättning, välling..   i värsta fall skulle ja tom ge saft..   hoppas du fick bra råd från rådgivningen, men ipren kan ju ha bättre effekt ibland..

• krammm

Bebis med så hög feber brukar vara infektion. Åk in och låt en läkare bedöma och ev göra ett Crp. Hoppas snart han e bättre.

• jag7

Varva ipren och alvedon om han är påverkad av feber. Får ofta ner febern bra och du kan ge oftare. Sen testa och ge allt med vätska saft, juice, välling, glass. mIn äldsta gillade vatten med is i, lät roligt när han drack. När min yngsta blev väldigt sjuk vid 5 månader fick vi ge vätska i en sån där liten medicin spruta för han vägrade allt annat. Tog tid men ner kom det! 

• mupparsmupp

såran son är 7 månader nu och hade 39,6 för ett par månader sedan. gav alvedon så vart det bättre. sedan kan du köpa baby drycker som finns vid barnmatsburkarna på affären. sånna älskar sonen. han skulle kunna dricka flera flaskor om han fick ;P

Bebis 9 maj 2010
  • Ugge

Barn får ofta generellt högre feber än vuxna pga immunförsvaret inte är helt utvecklat.
    Feber går sällan heller ner mycket mer än någonstans mellan 1 till 2 grader med alvedon eller ipren.
    Även om det är ett virus så kan det fortfarande ge hög feber.

Ge barnet allt som fungerar i vätske väg ffa. och avvakta i ett par dygn. 2-3 iallafall. Har det inte lagt sig då sök vc.

/Ugge

• Ugge

Glömde........

Det tar upp till två timmar innan Ipren och Alvedon har full effekt. Vilket innebär att mäta tempen efter 30 minuter inte gör någon större nnytta.

Svar på tråden 39,8 grader på 6 månaders bebis