• LinaTed

Hur länge håller julskinkan?

Gjorde iordning julskinkan igår, hur länge håller den? Den är ju rätt stor så de är ju inget man äter upp på 2-3 dagar direkt Flört

♥Emilia 090321 ♥ ♥ Bebis nr 2 påväg, BF 101026♥
  • Svar på tråden Hur länge håller julskinkan?
  • Miss Cee

Om du kyler ner den snabbt och sedan förvarar den i kylen och inte låter den stå ute på matbordet i flera timmar under tex julmiddagen, utan ser till att hålla den i kylen så mycket som möjligt... så hade jag ätit av den i minst en vecka. troligen mer.

När man blir trött på den kan man alltid tärna ner den och frysa in och använda i pastasås, gratäng eller annan mat senare.

• Zanna1983

Jag skulle våga äta av den i 3v om jag grilljerat den och sen fått den att svalna snabbt. När jag sedan ska äta har vi alltid skivat upp många skivor som vi lagt på ett fat så skinkan står kvar i kylen bra försluten fram tills det är dags för nya skivor. Då om den fått stå 2 dagar eller mer för att vi haft skivor kvar på fatet så har jag skivat en skiva som jag sedan kastat och sedan skivat upp ett nytt fat osv. Jag och sambon har gjort så sedan vi flyttade ihop för 6år sedan och än har vi varken dött eller blivit magsjuka

• mikeyboy

Idag är 3.e februari och jag åt just upp det sista av skinkan i pyttipanna. smakade utmärkt och jag är frisk.
    Ora er inte, den håller

Svar på tråden Hur länge håller julskinkan?