• MsMe

Nattblöja som håller torrt?

Har problem med lillkillens blöjor. Vi använder Willys blöjor, har provat oss fram bland olika sorter då han är lite känslig i huden. Willys blöjor fungerar jättebra tycker vi. Förutom på NATTEN.
    Han kissar mycket på nätterna, och allt som oftast är det blött ända ut i pyjamasen...

Vad använder ni för blöjor på nätterna till barn som kissar mycket?

• Svar på tråden Nattblöja som håller torrt?
  • Pickeli

Libero up&go i alla lägen, har aldrig blivit besviken.

Google it!
  • Moyo

För oss funkade Pampers baby dry bäst, ibland en storlek större än på dagen. I perioder har vi bytt en extra gång innan vi gått och lagt oss också.

• Moflo

Jag kör med Lidls blöjor på dagen och Pampers Active Fit på natten, det har aldrig läckt igenom! Har också testat mig fram och för vår del funkar Libero absolut sämst, klarar inte ens 4 timmar på dagen!

• cicci85

Liberos vanliga blöjor, en storlek större än på dagen, han vi alltid använt till nyligen. Nu använder vi Pampers Active Fit. Libero Up&go funkar inte alls för oss på natten.

• mapo51

Vi har använt Libero eller Pampers Baby dry. Men vi har haft perioder då vi har fått byta blöja på natten för sonen har kissat så mycket.
    Hos oss fungerar inte Libero Up&go alls, sonen kan lika gärna ha kalsoner på sig, kläderna blir lika blöta.

Nu när sonen inte har blöjor på dagarna längre så använder vi Pampers Easy Up eftersom vi då kan be honom kissa precis innan läggdags.

• Ragnar

Min son sov alltid på sidan och alla pappersblöjor läckte på sidan. De läckte trots att blöjan inte var genomblöt. Eftersom vi hade tyg på dagen så provade vi med det på natten också. En bambusblöja med ullbyxa över och det läckte inte en enda gång, trots att blöjan var i princip mättad. När vi åkte på semester och använde pappersblöjor tog vi med ullbyxan och satte den över blöjan på natten och det höll tätt.

• rockbjarn

Jag läste att om blöjan läcker så är den för liten. Pampers baby dry och även Pampers Active Fit är vi supernöjda med som nattblöjor

• Kodia

Vi hade också problem med blöjor som läckte på natten. De läckte framtill, även om vi satte framsidan på blöjan ett par centimeter högre än baksidan. *suck*
    Då var det någon som påpekade att det var viktigt att se till att snoppen pekade neråt när man satte på blöjan. Det hade vi inte haft en tanke på! Sedan funkade det mycket bättre... (fast ni kanske är lite mer logiska än oss, och redan gör så?)

• Zeran

Pampers baby dry på natten funkar jättebra för oss.

• MsMe
    Tack för alla tips och svar!

Köpte Libero Up and Go igår, som vi testade inatt. Men han var alldeles dyngsur klockan 4 imorse, när han vaknade och var jätteledsen...  *suck*  Hela byxorna och hela hans säng....

Han väger 14 kg, och hade blöja för 12-22 kg. Inte är de väl för små då..? *känner mig dum*

Jaja... Vi får prova vidare!
  • Super blondinen

Vi kan bara rekomindera Libero de suger upp bäst. Och hjälper inte det så köp tyg vikblöjor och ha som inlägg ( Fick det tipset nyligen) Funkar super o blöjan klarar upp till fyra gånger mer. Bla imse vimse har vikblöjor samt ikeas tvätt lappar.

Fick bild av syrran hur deras dotters natt blöja ser ut i .
    Normalt använder de libero men nu hitta de några Pampers de ville bli av med.
    Så här ser det ut med Pampers.
    Testa gärna detta.
    Då håller det tätt i alla fall.
    (Ser lite tjockt ut men när det sitter på plats så är det inte så tjockt.
    Lycka till.

Länk till Ikeas tvättlappar www.ikea.com/se/sv/catalog/products/90131515

• rockbjarn

Jag tycker Libero Up&GO är jätte bra på dagen men de funkar inte på natten. Om vår son har vägt 8 kg har vi köpt blöjor från 10 kg. Han har alltid haft stor mage så vi har gått upp en storlek i blöjor ganska snabbt. Hellre lite för stort än för litet.

• TheMother

Vi använder Liberos comfort fit på natten och vid sovvilan och Up & Go när han är vaken. Comfort fit hade vi länge en storlek större på än up & go-blöjan då sonen fick i sig oerhörda mängder med vätska hela dygnet (levde under en period på flera månader på nästan enbart välling pga matproblem) vilket resulterade i sprängdfylld blöja på morgonen. Torrt har den dock alltid hållt, förrutom nu ibland sista månaden, men det tror jag beror på att han säkert har börjat kissa så stora mängder åt gången att blöjan inte har en chans att hinna med och suga upp (han är 2 år och 3 månader gammal).

• meya

Vår son använder Liberos Up n´Go på dagarna, men på nätterna funkar de inte alls! Han kissar så mycket att blöjan liksom reser sig och det blir en glipa mellan blöjan och ljumsken och där läcker det... Vi kör med Pampers på nätterna. De har nån förpackning med en måne på och det är den vi använder. Det händer att även den läcker, men oftast byter vi blöja då han vaknar till vid ett-tiden...

• lindalake

Liberos byxblöja höll inte tätt för sonen, det läckte utanför, tösen blir blöt om rumpan i dem på natten. de är dagsblöjor

Jag kommer inte ihåg om det var liberos vanliga eller Huggies som funkade bäst för sonen, men i perioder var det hopplöst. Nån vecka i stöten spelade det ingen roll vilken blöja vi använde, det läckte ändå. är nåt med pojkar tror jag

Med tösen har jag haft några jobbiga nätter nu för vi har varit borta över ledigheten och inte haft ordentliga nattblöjor. Pampers active fit håller inte ens rumpan torr om dagen så den går fetbort. Nu innan jul fick jag äntligen tag på Huggies blöjor (vårt ica har typ slutat med dem), men nu var materialet "papprigt" precis som Pampers är eller iaf var tidigare. håller inte tätt och hon blev pissvåt

Det som funkat bäst här hemma är Liberos och Icas vanliga blöjor. Icas har tydligen samma material som libero. Vi är hemma nu och jag hoppas att hon sover gott i natt. annars blir det nog till att gå upp en storlek. hon väger lite över 9kg (tror jag) och vi har 7-11 kg blöjorna... TS, det låter som du har rätt storlek på blöjorna

• smulis 87

pampers active fit kör vi med på natten efter att ha bytt blöjor som tusan..
    + kalsonger över blöjan så sitter de mer "åt"
    hoppas ni hittar rätt snart inte kul och slita ur alla slängkläder på natten =S

Svar på tråden Nattblöja som håller torrt?