• Millans hustru

playstation Wii eller den där kinect(?)?

Funderar fortfarande på om detta kanvara en julklapp för hela familjen. vill ha något som kräver rörelse, gärna ska det gå att spela dansspel (typ som dansmatta) o lite äventyrsspel, jag vet inte så mycket om det, men kanske donkey kong eller sonic elelr dylikt. har en sexåring men vill kunna ha spel för vuxna också gärna. Läste om den som heter kinect eller dylikt, där man inte ska ha några konsoller i händerna vad jag förstår? vad har ni? vad rekommenderar ni? någon som provat den nya sorten?

• Svar på tråden playstation Wii eller den där kinect(?)?
  • Trolletroll

Har Wii hemma men Kinect blir helt klart nästa!
    Varför?
    -Inga extradosor att köpa till (dyrt)
    -De MÅSTE röra på kroppen Wii spelen är ofta som vanliga playstn där man sitter med konoslen i händerna
    -Alla tycker att det är kul.

Helt klar Kinect om Du frågar mej!

• Joppis

Kinect suger... Inget flyt alls i flera av spelen. Man blir bara mest irriterad!

Wii är klart bäst!

• Millans hustru

Finns det bra spel att satsa på i kinect då?  någon som vet kostnad för ett paket o sen ett par bra spel, har inget liknande sen tidigare men sladdar kanske ingår?

• Mamman till två

Wii går inte att jämföra med Kinect..

Kinect är helt klart överlägsen!

• SVejsan

Vi har ett Wii hemma, och tycker att det var ett vettigt spel... Med ett stort utbud av redan släppta spel - frågan är om den kommer överleva alla andra spelkonsoller nu när liknande tillsatser kommer till dom också..

Playstations variant (Move)verkar också vara i samma stil, Här finns det mycket andra spel men man vet inte vilken uppbackning rörelsevarianten får av speltillverkarna...

XBox  är i slutet av en produktcykel och får nog en uppsving av Kinect-tilsatsen, men hur mycket rörelse-spel kommer produceras?

Tycker att det känns som lite chanstagning. Både MOVE (till Playstation) och Kinect (till XBOX 360) behöver säljas i ganska  god omfattning om det skall komma spel kontinuerligt, annars blir det en "dagsslända".

Nintendo Wii 2200kr inkl 1 nunchuk+kontroll, 500 spänn för varje ytterligare handkontroll inkl nunchuck.

Playstation 3 300kr (inkl 1 vanlig kontroll) + Move starter kit 650 kr (inkl handkontroll)+  Move handkontroll 450kronor/st + ev ytterligare vanliga handkontroller (?)

Xbox 360 inklusive Kinect 2700:- (utan handkontroller för vanliga spel).  Vanliga handkontroller 450kr/st

(priser från Siba)

Vissa karaktärer som Donkey Kong / Mario  / Zelda finns bara till Nintendo.

Har man inte någon konsol innan blir det ganska dyrt... Tro inte att det kommer att stoppa med enbart rörelse-kontroller till Playstation och Xbox utan man vill ha vanliga också för att få del av hela utbudet.

Då helt plötsligt är Wii ganska billigt. Men Xbox + Kinect är nog också ett bra köp (om det kommer att produceras rörelsespel.) Playstation har däremot extra plus tex att det finns en Bluerayspelare i osv... Rörelsespelen verkar dock inte komma i så stor utsträckning där.

Skitsvårt...

Men tror att rörelsespel till de andra konsolerna (förutom Wii) kommer att släppas bara i en begränsad utsträckning, deras huvudsakliga område är konventionella spel till 12-99 år.

• Millans hustru

Men tror ni min sexåring är för liten för kinect? blir mest sugen på det då jag läser...

• molie

Vi har wii och det är perfekt till barnen, sonen är 6 år och älskar super mario-spelen (sambon också) som inte finns till de andra konsolerna. Titta på www.spelbutiken.se så kan du titta på spelutbudet på de olika märkena, för det gör ju ganska mycket när man väl köpt sin konsol att hitta spel som passar.

• Pyris

Till ett så "litet" barn skulle jag faktiskt satsa på wii. Xbox tycker jag riktar sig till lite äldre barn.

• Tant Green

Vi har bara Wii och jag har inte testat Kinect själv men hört några som gjort det och tycker att det känns segt, att det liksom inte hänger med i rörelserna lika bra som Wii.

• Millans hustru

men visst är det så att man ska ha konsoller i händerna av alla möjliga slag om man köper wii? jag inte så förtjust i tusen prylar som ska betalas o sen LAGRAS någonstans här hemma... Fick för mig kinect inte kräver tillbehör på samma sätt. men blir lite osäker när ni säger det är segt, låte rinte så kul.

• VirrigaVerna

Vi har kinect och är väldigt nöjda med det. Det rekommenderar vi varmt.

Många människor behöver man inte parodiera. Det räcker med att citera dem.
  • Millans hustru
    VirrigaVerna skrev 2010-12-20 16:58:43 följande:
    Vi har kinect och är väldigt nöjda med det. Det rekommenderar vi varmt.
    Men funkar det för en sexåring?
  • SVejsan
    Millans hustru skrev 2010-12-20 16:57:52 följande:
    men visst är det så att man ska ha konsoller i händerna av alla möjliga slag om man köper wii? jag inte så förtjust i tusen prylar som ska betalas o sen LAGRAS någonstans här hemma... Fick för mig kinect inte kräver tillbehör på samma sätt. men blir lite osäker när ni säger det är segt, låte rinte så kul.
    I slutändan kommer ni ha handkontroller till Xbox:en också. Och jag Kinect enheten har lite eftersläpning  det du gör med kroppen sker med fördröjning på skärmen, sedan finns det väl olika bra tillämpning på det...
    Grafikmässigt är ju Wii sämst, vilket kompenserats med spelkänsla. Fördelen med Wii:et om man vill ha det städat är ju att det tar lite mindre utrymme än de övriga konsollerna

(BTW konsol är väl själva huvudenheten)
  • Ruggugglan
    Millans hustru skrev 2010-12-20 19:45:49 följande:
    Men funkar det för en sexåring?
    Det funkar på min 5åring så det tror jag. Min dotter fick ett spel som heter Kinectimals i födelsedagspresent. Det går ut på att hon tar hand om ett djur och sysselsätter det. Hon älskar spelet! Hon tycker även om spelet som följde med när vi köpte Kinect. Det är olika aktiviteter. Men Wii funkar också. Det är ju dock med kontroller så det är ju viktigt att kontrollen sitter ordentligt runt handleden så den inte flyger iväg!
  • Millans hustru

Finns dansspel för barn till kinect?

• Ruggugglan
    Millans hustru skrev 2010-12-21 10:50:54 följande:
    Finns dansspel för barn till kinect?
    Inte vad jag vet. Vi köpte "Dance Central" igår och det rekommenderas från 12år. Vet inte hur avancerat det är.
Svar på tråden playstation Wii eller den där kinect(?)?