Svärmor vill träffa sitt barnbarn FÖR ofta!
Jag har generellt en väldigt bra relation med min svärmor, trots våra enorma kulturella skillnader. Jag är tacksam över att hon är så engagerad, och det är härligt att hon är så förtjust i sitt barnbarn.
Dock så har hon, sedan vår dotter föddes för sex månader sedan, varit hemma hos oss (oftast utan att ringa först) minst 5 gånger i veckan. Hon hade säkert varit här varje dag om det inte vore så att jag ibland låtsas som att vi inte är hemma och låter bli att svara i telefonen när jag ser att hon ringer
Jag har lite dåligt samvete över detta, eftersom jag liksom inte tycker att jag har någon rätt att hindra henne från att träffa sitt barnbarn, men jag kan heller inte låta bli att irritera mig över att hon är här så ofta. Jag skulle inte ens vilja ha min egen mamma här flera gånger i veckan! Tilläggas bör väl att vi bor utomlands och planerar att flytta till Sverige någon gång nästa år, så troligtvis vill hon bara passa på att träffa vår dotter så mycket som möjligt innan hon försvinner till andra sidan jorden.
Så samtidigt som jag förstår henne och önskar att jag orkade låta henne hållas, så blir det lite för mycket ibland med alla besök! Har jag rätt i att säga något, eller borde jag bara bita ihop och hålla god min?