• dontworrybehappy

Dvärg?!

Hej!
    Jag är en och en halv centimeter ifrån att klassas som dvärg och detta har ALDRIG stört mig förens nu.

Jag har vart inne och läst om kortvuxna och om att vara dvärg men uptäcker att detta är en gråzoon :(

Fler än jag som är korta men inte kan klassas som dvärg?

• Svar på tråden Dvärg?!
  • JeanneDArc

Man klassas väl inte som det enbart genom att vara kortvuxen har jag för mig, det ska väl till medicinska bakomliggande orsaker till tillväxthämningen?

Iaf, nej kort är jag men inte riktigt så kort.. 158 cm hög

• UntilTheDark
    JeanneDArc skrev 2010-12-20 14:29:50 följande:
    Man klassas väl inte som det enbart genom att vara kortvuxen har jag för mig, det ska väl till medicinska bakomliggande orsaker till tillväxthämningen?
    Exakt.

Jag är bara 1.52 och det har aldrig stört mig.
  • UntilTheDark

I vanliga affärer?

• Pimpinellan

Jag har en vän som är 141 och det har inte stört henne förutom rent praktiskt. Och dvärg är hon ju inte utan bara kortväxt.

• JeanneDArc

jag är ju förvisso hela 159 cm lång Några cm högre än er alltså, men kläder har jag aldrig haft problem med. Speciellt jeans kan man få i olika längder. Vissa andra byxor är för långa men det är inte så svårt att korta dem, antingen sy upp eller bara stryka sånt där uppläggningsband på.

• dontworrybehappy

Kortvuxen då, spela roll viken jävla benämning man hamnar under..

Hursom så har jag sjukt svårt att hitta snygga kläder som sitter bra!?

• UntilTheDark

Har aldrig haft problem att hitta kläder varken när jag var smal och hade xs eller lite större och hade XL. Det passade och fanns i vanliga affärer.

• dontworrybehappy
    UntilTheDark skrev 2010-12-20 15:12:00 följande:
    Har aldrig haft problem att hitta kläder varken när jag var smal och hade xs eller lite större och hade XL. Det passade och fanns i vanliga affärer.
    Men skojjar du eller? så du påstår att du med dina 152cm ALLTID hittar kläder som sitter rätt i alla märken i alla affärer....? Skulle vilja haka på dig under en shopping runda för enligt mig så är det omöjligt!
  • Dimitra
    dontworrybehappy skrev 2010-12-20 15:06:35 följande:
    Hursom så har jag sjukt svårt att hitta snygga kläder som sitter bra!?
    Det gäller väl alla oavsett storlek?

Jag är 154 och får nöja mig med H&M:s kläder. Tråkigt men det funkar. Värre är det att hitta vettiga skor tycker jag.
    The Dimitra universe.
  • Oleanna

Jag är 153 cm och min längd har aldrig stört mig, Ibland måste man lägga upp byxor men däremot kan jag använda snygga klackar för att balansera upp det.

Jag tittar ofta efter kläder som har lite högre midja då de oftast hamnar i min midja "S" 
    Mycket omlopp som är väldigt förlåtande och stretch material. 

• Oleanna
    dontworrybehappy skrev 2010-12-21 10:39:49 följande:
    Men skojjar du eller? så du påstår att du med dina 152cm ALLTID hittar kläder som sitter rätt i alla märken i alla affärer....? Skulle vilja haka på dig under en shopping runda för enligt mig så är det omöjligt!
    Jag undrar vad för klädstil du har för det vanligaste när man inte hittar kläder är att man väljer fel kläder för sin kropp. Alla går att klä så länge man utgår från sina egna förutsättningar och ibland behöver man göra vissa ändringar.
  • UntilTheDark
    dontworrybehappy skrev 2010-12-21 10:39:49 följande:
    Ehm nej jag skojar inte? Byxor får jag lägga upp ibland men det är allt. Det är inte alls svårt, har aldrig vart, min syster är 1.56 och ganska överviktig, inte heller hon har problem att hitta kläder.
Svar på tråden Dvärg?!