• kamomillmilla

Självhäftande film?!

Har tänkt skriva på några muggar, var och köpte glaspennor igår och skulle idag kika efter om panduro hade något typ av klister som man kunde tejpa fast på muggarna och fylla i mönstret man skärt ut därefter.

Men eftersom det inte fanns föreslog hon istället att jag skulle testa självhäftande film. Skit bra, tills nu när jag ska sätta igång och inser att jag har ingen aning om hur jag använder det.. Hade tänkt skriva världens bästa och istället för att skriva om det flera gånger till varje mugg så vill jag ju ha en färdig mall jag redan gjort men förstår mig inte på den självhäftande filmen...

Någon vänlig som kan berätta hur jag använder den och hur jag ska gå till väga?
    Är inte direkt typen som pysslar i vanliga fall så dumförklaringar undanbedes Skrattande

• Svar på tråden Självhäftande film?!
  • Stormorsan

Förstår jag dig rätt så vill du skära till en schablon av den självhäftande filmen?

Det finns färdiga schabloner att köpa men vill du göra själv så kan du antingen skriva direkt på filmen och skära ut eller skriva ut en text på datorn, lägga den under filmen och skära ut.

Du behöver en vass skalpell också.

• kamomillmilla

Exakt vad jag vill göra!

Men det finns ju en mer glattig sida och en som är mer sträv, spelar det någon roll vilken sida jag skriver på? Ursäkta för lite små dumma frågor, nästa gång det blir muggar med text på så blir det färdiggjorda Flört

• Stormorsan

men vilken sida är självhäftande? Du skriver på den icke självhäftande sidan om du inte vill ha spegelvänd text.

• kamomillmilla

Ah, nuså. Den glättiga sidan hade ju ett väldigt tunt lager på sig som man drar bort när man vill häfta fast den.. Inte lätt när hissen inte går ända upp.

Tack! Skrattande

Svar på tråden Självhäftande film?!