• Thegran

cheesecake - hur länge kan man förvara i frysen?

tänkte göra en pepparkakscheesecake till jul, men har ont om tid på torsdag så funderar på om jag kan göra den redan på onsdag och sen förvara den i frysen till julafton?
    Vad tror ni? Har aldrig gjort någon förut så vet inte hur dom förvaras bäst...

• Svar på tråden cheesecake - hur länge kan man förvara i frysen?
  • Kofttanten

Fast jag tror den klarar sig i kylen tills på fredag om du gör den på onsdag. Om det inte är en frozen cheesecake såklart. Då kan du säkert fysa den ett bra tag.

• daxare

Cheescake bra förpackad i frysen håller säkert 1år utan probs.

Men släng in cheescaken i frysen 1dag, sen plocka in den i kylen.
    Så kommer den tina sakta och fint.

• Insatt

Är det en glass-cheesecake (du vet vad jag menar) ska den inte vara i frysen mer än 3 månader, annars kan fettet i den härskna.

• Thegran

Det är alltså en frusen cheesecake :) sån som påminner om glass :) Men då är det alltså lungt att göra den på tis eller ons och sen ha den i frysen tills på tors eller fre morgon? :)

• Insatt
    Thegran skrev 2010-12-20 17:50:31 följande:
    Det är alltså en frusen cheesecake :) sån som påminner om glass :) Men då är det alltså lungt att göra den på tis eller ons och sen ha den i frysen tills på tors eller fre morgon? :)
    Ja det är alldeles utmärkt, bara man plastar in den ordentligt så man slipper "frysbränna" eller att den råkar få fryssmak.
  • Thegran
    Insatt skrev 2010-12-20 17:53:56 följande:
    Ja det är alldeles utmärkt, bara man plastar in den ordentligt så man slipper "frysbränna" eller att den råkar få fryssmak.
    Vad bra, tack så mycket! :)
Svar på tråden cheesecake - hur länge kan man förvara i frysen?