• Micce

Tjejer: vad ska jag prata med er om på krogen?

Ofta när jag är ute på krogen och ser någon intressant tjej hejdas jag ofta av att jag känner mig ointressant.

Går bra fram till man hälsat och frågat om hon har det bra, sedan är jag helt körd.
    Vet inte vad jag ska snacka om eller vad för samtalsämne jag ska ta upp för att inte verka ointressant. Vill helst inte snacka jobb då jag vet att jag är den femtielfte killen som gör det.
    Vill hitta något mer intressant samtalsämne och hur kommer jag in på det spåret i så fall?

Tjejer: vad vill ni att man ska prata om helt enkelt? Glad

• Svar på tråden Tjejer: vad ska jag prata med er om på krogen?
  • kaffe

Prata om tjejen. Fokusera på henne, hennes arbete och intressen. Låtsas att det hon säger är intressant (om det nu inte är det) och ställ följdfrågor om det. Börja absolut inte skryta om dej själv. Var inte heller för på det är bara jobbigt.

• Mrs Statham

Fråga vad jag tycker om marknadsekonomi. Då behöver du inte fråga mig något annat på minst 20min Flört

• Tow2Mater

Fråga om hon är en hundmänniska eller en kattmänniska? Sen hoppas svaret triggar en fortsättning i form av att hon borjar berätta om den hon har hemma, och att det passar med det husdjur du har eller skulle vilja ha i ett annat liv.... :)

• Rumpetroll

Haha det där e ju svårt. Alla tjejer har olika intressen och reagerar olika på att bli uppraggade

Men på mig funkar det om man pratar om min musiksmak.

• cajsasmamma

fråga om mina  intressen , och sen kan jag prata om mitt jobb i 30minuter eftersom jag älska mitt jobb
    annars skippa du att ragga på kroget och ragga på tjejer här på fl

• litenmamma75

Pröva att bara vara dig själv. Fråga lite om tjejen, få henne att verka intressant. Var inte för på, det kan få de flesta tjejer att vända ryggen till. Kom inte med några gamla klyschor, sånt är totalt ointressant. Säg som det är, att du tycker att tjejen ser intressant ut, att det skulle vara trevligt att pratas vid lite Glad

• OrdinaryMe

det där är ju så individuellt..min sambo och jag snackade musik och bilar första kvällen vi sågs...(bland annat, pratade om mycket den natten)
    jag vet flera av mina tjejkompisar som skulle somnat 5 minuter in i vårt samtal.. medans vi lyckades sitta å pladdra till kl 3 på morgonen... Glad

• Rumpetroll

Kan berätta hur min kille ragga upp mig.

Jag stod och dansa på en nattklubb och helt plötsligt stod vi och dansa. Vi sa inget utan dansa länge och sen hångla vi. Att prata är överskattat

• HannaZan

Jag tyckte min man var en pina i röven den kvällen jag träffade honom, speciellt vacker var han inte heller. Nu är vi gifta och väntar vårt fjärde barn:P

• nata5

En rundringning i bekantskapskretsen leder till den objektiva slutsatsen att det samtalsämne moderna kvinnor helst vill dryfta är kärnvapennedrustning, tätt följt av numismatik och mumintrollen.

• Jag

Inga smöriga och klassiska raggningsrepliker, stor varning på sånt (för min del iaf) det går att visa intresse utan att behöva yttra dem!

Det bästa tipset är som folk redan skrivit, fråga saker som rör henne, det dyker altid upp följdfrågor.

• maskros81

Håller med om att krog livet kan kännas en aning konstlat....För min del så pratar jag gärna med en kille som jag märker e sig själv,,om han e lite nervös eller så spelar ingen roll alls (visar bara att han e genuin)
    Så tror inte det finns nån bra mall för vad man ska prata om.........Men kroglivet e ju så sjukt ytligt så man ibland vill kräkas:)

• Carro W
    Rumpetroll skrev 2010-12-20 20:20:32 följande:

Jag stod och dansa på en nattklubb och helt plötsligt stod vi och dansa. Vi sa inget utan dansa länge och sen hångla vi. Att prata är överskattat
    Haha så gjorde vi också  
    Det är inte lätt att vara ödmjuk när man alltid har rätt
  • Carro W
    Carro W skrev 2011-02-10 08:56:03 följande:
    Haha så gjorde vi också  
    Nu postade jag innan jag var färdig. Jag skulle tillägga att elva år senare är vi gifta med tre barn så det kan faktiskt funka
    Det är inte lätt att vara ödmjuk när man alltid har rätt
  • Fletcher Reed
    HannaZan skrev 2010-12-20 20:25:34 följande:
    Jag tyckte min man var en pina i röven den kvällen jag träffade honom, speciellt vacker var han inte heller. Nu är vi gifta och väntar vårt fjärde barn:P
    Den här gjorde min dag
  • Juuiz

Du ska inte alls tänka på VAD du skall tala om! Du skall vara dig själv och vad som dyker upp är det naturliga och det ni ska tala om.. you can't force it! DET blir aldrig bra. Bara fake. Lycka till! ;)

• piixelslyna

Jag uppskattar roliga, spontana tankar. Om en karl på krogen skulle komma fram till mig och sedan säga "Har du också tänkt på att alla blonda tjejer tycks dansa på vänster sida av dansgolvet?" så skulle han få min fulla uppmärksamhet resten av kvällen om det var det han ville. 

Sån är jag. 

• Tutilure
    Rumpetroll skrev 2010-12-20 20:20:32 följande:

Eller hur!
    Målar man fan på väggen kan det inte bli annat än succé!
  • AleidaGuevara

Så länge du inte kör klyschiga raggningsrepliker eller skryter så är det lugnt Eller är alldeles för onykter, det går bort.
    Svårt att säga något generellt, beror lite på om det är väldigt hög musik osv då kan det vara svårt att samtala. Personligen tycker jag att det bästa bara är att säga en vanlig hälsningsfras, typ säga ngt om musiken eller bara fråga hur det är. Då märker du om tjejen är ute efter att fortsätta samtalet eller inte.
    Sen försöka spinna vidare på något kring henne.

Svar på tråden Tjejer: vad ska jag prata med er om på krogen?