Theo eller Theodor?
Ja, som det står i rubriken. Syskonen heter Oliver, Noel, Elias och Ottilia.
Ja, som det står i rubriken. Syskonen heter Oliver, Noel, Elias och Ottilia.
tycker theo.
theodor låter som en hund enligt mig
Theodor utan någon som helst tvekan. Mer seriöst, finare och passar alla åldrar. Dessutom kan Theodor bli Theo, men Theo kan inte bli Theodor. Tar ni Theodor behöver ni egentligen inte bestämma er utan ni har båda i ett.
Theo helt klart, theodor låter inte vackrt
I detta sammanhang vill jag bara berätta alla små Theodor vill inte bli kallade Theo per automatik. Vår lille Theodor vill inte alls att folk säger Theo. Han tycker inte att han heter så.Men gång på gång händer det att folk, även folk som aldrig träffat honom förut slänger ur sig "Theo" istället. Jag uppskattar mycket de som frågar om han kallas Theodor eller Theo
Theodor absolut, det är ett vackert namn, vilket Theo inte är. Stavningen Teodor är finast
Theodor såklart:) Velade också mellan dom två namnen ett tag,men vi bestämde oss för Theodor för vi tyckte att det passade bättre,liten som stor:) Är bara morfar som envisas med att kalla honom Theo just nu;)
Theodor heter min TV (Theodor Vildmark) så det tycker jag absolut.
Om man nu vill kalla pojken för Theo så kan man ju göra det även om han heter Theodor. Tvärtom vore dock konstigt.
Theo heter min son så jag röstar för Theo
Theodor skulle jag valt
Vi har valt Theodor då Theo passar mer för ett barn. Plus att Theodor kan bli Theo när han är liten, men använda hela namnet i vuxen ålder.