• lillan kba

Winston

Hej jag vill veta vad ni tycker om namnet Winston, med svenskt efternamn.

• Svar på tråden Winston
  • eliten

Jag hade det som namnförslag om det skulle bli en pojk men det blev det ej, tycker det är fint!

• cicci85

i hade en häst i stallet som hette Winston Tycker inte det passar en människa

• Novemberstjärnan

Nä jag tycker inte winston är fint. Passar en ko eller häst. Tycker jag. Kanske hund också

• Louella

Nja, tycker det är lite väl " wannabe trendigt". Som att föräldrarna försöker lite väl mycket att hitta ett namn som är coolt och rätt. Sen gillar jag inte det svenska uttalet heller.

• Sixxty

Har aft en katt som hette Winston så¨jag har svårt att se det namnet på ett barn. Å andra sidan har jag döpt min son till Sixten vilket vad jag har förstått är ett vanligt namn på katter

• avalon21

Har en son som heter Winston som är 2 1/2 år. Han har 2 äldre bröder som heter Theodor och Zackarias.  Vi är väldigt nöjda med namnvalet.

Han stavade det Vinston från början, men det blev alltid felstavat så vi bytte stavning (lite som Villiam/William).

Jag tycker att det är ett rejält namn och att Englands mest betydelsefulla man genom tiderna (framröstad som det) burit namnet gör det inte värre :) Men du får förbereda dig på kommentaren i början: Churchill. 

• cicci85

Ett liknande namn som är lättare att uttala och enligt mig finare är Vilton. Om du vill ha fler namnförslag

• lillan kba

Tack för alla komentarer men det är faktiskt inte mitt barn som det handlar om, jag har en son som heter Filip och tyvärr ingen 2:a på gång : - (

Det är en bekant till mig som precis fått en son som antagligen ska heta så.

• Trolovade

Jag tyckte det var jätte gulligt!

Svar på tråden Winston