• drpepper

Esska napp. Vilket material är bäst?

Som rubriken antyder. Silikon, latex, naturgummi? Dottern har provat silikon men den verkar lite hal...

• Svar på tråden Esska napp. Vilket material är bäst?
  • Kiina

Jag tycker nog latex verkar lite mjukare, så den kanske "fastnar" i munnen lättare

• MrM

Min erfarenhet säger mig att det är barnet som bestämmer detta. Som förälder har jag kunnat erbjuda barnen att prova olika sorters nappar men det är de själva som gjort valet vilken napp de gillar bäst.

Mvh

• Terese f

min unge vill då bara ha naturgummi, den är ju mjukast ... :P Hon tar inga andra nappar :P

• pluvdo

Min son vill ha de där gula. Det finns ju genomskinliga också, men de är så hårda.

• drpepper
    Terese f skrev 2010-12-20 21:08:36 följande:
    min unge vill då bara ha naturgummi, den är ju mjukast ... :P Hon tar inga andra nappar :P
    Naturgummi låter ju natuligt och bra. Är den lite mindre glatt än silikonnappen?
  • drpepper
    pluvdo skrev 2010-12-20 21:09:52 följande:
    Min son vill ha de där gula. Det finns ju genomskinliga också, men de är så hårda.
    De genomskinliga som är silikon och som  vi testat. De är mkt hala. Men hon älskar napp och accepterar vilken som helst, men i o m  att de är så hala får vi vara där och stoppa tillbaka den hela tiden.
  • Petra123

Det är först nu vid 1½ år som min son accepterar silikonnappar.....Så alla går bra nuför tiden. Men förr var det bara gumminappar som funkade.

• drpepper

MAMs i silikon funkar jättebra men de har typ ett lite strävare område på nappen för bättre fäste. Anledningen till att vi vill byta är för att de är dubbelt så dyra där vi bor och vi tappar bort napparna jämt och ständigt...

Svar på tråden Esska napp. Vilket material är bäst?