Esska napp. Vilket material är bäst?
Som rubriken antyder. Silikon, latex, naturgummi? Dottern har provat silikon men den verkar lite hal...
Som rubriken antyder. Silikon, latex, naturgummi? Dottern har provat silikon men den verkar lite hal...
Jag tycker nog latex verkar lite mjukare, så den kanske "fastnar" i munnen lättare
Min erfarenhet säger mig att det är barnet som bestämmer detta. Som förälder har jag kunnat erbjuda barnen att prova olika sorters nappar men det är de själva som gjort valet vilken napp de gillar bäst.
Mvh
min unge vill då bara ha naturgummi, den är ju mjukast ... :P Hon tar inga andra nappar :P
Min son vill ha de där gula. Det finns ju genomskinliga också, men de är så hårda.
Det är först nu vid 1½ år som min son accepterar silikonnappar.....Så alla går bra nuför tiden. Men förr var det bara gumminappar som funkade.
MAMs i silikon funkar jättebra men de har typ ett lite strävare område på nappen för bättre fäste. Anledningen till att vi vill byta är för att de är dubbelt så dyra där vi bor och vi tappar bort napparna jämt och ständigt...