• Anonym (Dummis)

Att ta ngn enstaka cigg och röka munbloss som gravid?

Ja, vad sägs. Bäst är att inte röka alls, det vet jag såklart och jag vet allt om hur barnet påverkas av nikotinet och andra gifter.

Men säg en eller två cigg i månaden med munbloss? Borde ju vara mindre farligt än halsbloss även om det såklart kommer ner en del rök även vid munbloss?

• Svar på tråden Att ta ngn enstaka cigg och röka munbloss som gravid?
  • Anonym

Varför ens röka munbloss?Mening med detta?
    Röker inte själv å har väldigt svårt å förstå de.

• Anonym

varför?? varför desssa frågor hela tiden om cigg och alkohol?ni vet själva att det inte är ok,ändå ska ni ställa frågan?
    tycker det är frukatnsvärt egoistiskt att ens tänka tanken.

är själv en fd storrökare,och är såå glad att ja slipper skiten nu. cigg är inte bra för någon.allra minst för ett försvarslöst barn i magen.
    även rökande mammor.-skäms på er som utsätter era barn för röken!

• Anonym

Ser ingen anledning till att ens röka om man ska ta munbloss. det smakar ju bara äckligt.

Jag röker 3-4 cigg om dagen (dåliga dagar röker jag mer)
    och jag gör allt jag kan för att försöka sluta..

• Anonym (Dummis)

Jag har slutat, kan ju ej säga helt eftersom jag vill göra detta men hittills har jag slutat helt, inte ett bloss sen jag fick reda på bebben för fyra månader sen.

Vill mest känna smaken. Fler moralpredikningar är inte av högsta intresse. Jag VET allt det där och vare sig jag skulle göra det eller ej så tyckte JAG att frågan var lite intressant. Sluta föreläsa, tackar!

• JTK

Med tanke på hur mkt föräldrar rökte för 10-20-30 år sedan, och dessutom inomhus, så kan jag inte tänka mig att 2 cigg i månaden är skadligt. Men, jag ser inte heller ngn vits med det.

• AnnaGBG

Riskerna ökar ju med antalet cigaretter man röker. Och naturligtvis är det ju bättre med munbloss, det säger ju sig självt... 2 cig i månaden...risken är nog minimal..men definitivt oxå vinsten för dig. Vad ger det? Då är du ju inte egentligen beroende...? Om du kan röka en cig varannan vecka.... Och inte ens andas in röken...

• silhuett

Men om du inte har rökt på 4 månader och tänker försöka att bara röka 1 gång i månaden, finns ju tyvärr en stor risk att du faller tillbaka i dina gamla vanor igen.. Ta inte den risken när du har lyckats hittills!

• Röd drake

Ts eftersom du väljer att vara anonym visst du förmodligen innan vilka reaktioner inlägget skulle väcka... Kan bara hålla med de andra, det ÄR oansvarigt att röka när man VET vilka risker det är för fostret... Om du dessutom hållt upp i fyra månader och nu bara gör det för smakens skull är det ju ännu värre, det väcker ju förmodligen bara upp beroendet igen... Har man valt att skaffa barn så har man valt att ansvara för att det får det så bra som möjligt också...

• ArnaMy

Förstår inte ens hur man kan tänka så där.
    Anonym skrev:
    varför?? varför desssa frågor hela tiden om cigg och alkohol?ni vet själva att det inte är ok,ändå ska ni ställa frågan?

Håller med Anonym...

• MariaF

Själv skulle jag aldrig våga göra det för vips så sitter man där igen med ciggen i handen ioch kan inte sluta. Har varit rökfri i 1 år och 10 månader känner mig stolt över att jag klarade av att kasta paketet direkt efter jag gort testet.

Svar på tråden Att ta ngn enstaka cigg och röka munbloss som gravid?