• SaraKlippan

Varför får vi barnbidraget på utbetalningskort? När försäkringskassan har vårt konto nummer!?

Hej.

Har idag fått vårt första barnbidrag i form av ett utbetalningskort!?
    Trodde det skulle komma in på vårt konto.

Varför kommer det så? och hur gör vi för att få in det på vårt konto istället?
    Måste vi ringa försäkringskassan då eller?

Irriterande då man får betala avgift för att få ut pengarna nu ju! :(

Hoppas på svar :) 

• Svar på tråden Varför får vi barnbidraget på utbetalningskort? När försäkringskassan har vårt konto nummer!?
  • Tilsan

Tror det var så för mig vid första utbetalningen. Men sätter du in pengarna på ditt konto så kostar det ju inget.

• SaraKlippan

Kan man göra det även på Swedbank? Står på den att de bara samarbetar med Nordea o vi har ingen Nordea här som vi bor.

Tror ja ringer till fk imorgon o hör.

• Tilsan

Kommer inte ihåg vad det stod på mitt utbetalningskort. Men vi har bara Swedbank där jag bor (där jag löste in den)

• Minikatt

Vi var tvugna att säga till om att även barnbidraget (och inte bara fp) skulle komma in på kontot för att det skulle funka. Annars fick vi det på utbetalningskort. Man kan ju tycka att de borde fatta det själva men tydligen inte :P

♥ ~ * ~ * ~ ♥ Wilmer 100514 ♥ ~ * ~ * ~ ♥
  • trollprinsessan

ring och fråga??
    jag fick mitt direkt på kontot.... alltså första barnbidraget.. iofs så hade jag havandeskapspenning innan.. men allt jag har fått ifrån försäkringskassan har jag fått direkt in på kontot...

• SaraKlippan

Jag ska ta o ringa imorgon.
    Tycker också att de borde fatta. Vem vill ha ett utbetalningskort när man kan få pengarna på kontot direkt? Det är ju bara jobbigt.

Jag har också fått utbetalt pengar från fk innan.

Skumt

Svar på tråden Varför får vi barnbidraget på utbetalningskort? När försäkringskassan har vårt konto nummer!?