• jkridlsps

Gjorde en septum piercing idag..

Tycker ni att det blev bra? :)
    Jag blev nöjd, men passar det?

Och sen har jag en till fråga som kanske låter lite dum men den är viktig
    Är det meningen att man ska kunna snyta sig med den här saken i näsan? xD

Någon gång vill jag kunna göra det :P

img692.imageshack.us/img692/2091/namnls22.jpg

• Svar på tråden Gjorde en septum piercing idag..
  • sheena82

Hej
    Ja jag tycker det passar dig med den piercingen. Och ja, du kommer att kunna snyta dig, men det lär ta ett bra atg innan du kan göra det ordentligt :) det kan även vara bra att ha en spegel till hands i början så det inte sitter snor kvar på ringen :S

• jkridlsps
    sheena82 skrev 2010-12-20 22:55:01 följande:
    Hej
    Ja jag tycker det passar dig med den piercingen. Och ja, du kommer att kunna snyta dig, men det lär ta ett bra atg innan du kan göra det ordentligt :) det kan även vara bra att ha en spegel till hands i början så det inte sitter snor kvar på ringen :S
    Okej så det går att göra det nu om man skulle behöva det?
    Finns det risk för infektion? Ja det kan va lite trist om det skulle hända :O

Tack för tipset :p
  • sheena82

Ja det går, men man får liksom snyta sig med en näsborre i taget. Jag fick göra så i början iaf, för det var så ömt. Eller torka försiktigt med mjukt papper i näsborrarna.
    Risk för infektion finns ju alltid, men inte pga snoret. Infektion får man av att pilla med smutsiga fingrar på piercingen eller att snurra piercingen utan att ha rengjort den först. Sårskorpor kan bildas vid hålen inne i näsan och dom är lättast att ta bort med en tops som man doppat i ljummet vatten. Överhuvudtaget så ska man undvika att pilla med fingrarna på nygjorda piercings.

• Frogstomp

Hehe, ja det går att snyta sig =)
    Har haft min nu i... ett antal år, och har varit förkyld massa med gånger..

är förkyld just nu =).
    Mindre kul när ens son får tag på den och rycker ut den =D
    tur att det inte kändes så mkt... och att "kulan" i ringen satt löst!

Men du passar jätte bra i den  

Svar på tråden Gjorde en septum piercing idag..