Pergotimekur start den 22/12. Någon som vill följas åt?
Ska ta min tredje kur pergotime med start den 22/12.
Denna gång är det trippelkur.
Hoppas det är någon mer som vill följas åt fram till förhoppningsvis äl och graviditet.
Ska ta min tredje kur pergotime med start den 22/12.
Denna gång är det trippelkur.
Hoppas det är någon mer som vill följas åt fram till förhoppningsvis äl och graviditet.
Hej!
Jag ska börja min första kur imorgon, enkeldos så jag hänger gärna på här. Har du inte fått äl vid tidigare kurer?
jag har just tagit min första kur och är idag på cykeldag 22, väntar på plus el mens några dagr till men så klart hoppas jag på plus direkt! ;)
Jag fick inte äl på varken dubbel eller trippeldos pergotime :( Nu äter jag samtidigt metformin så hoppas att det fungerar. Vår son ble till med just trippelkur pergo och metformin.
Jag tar blodprov och gör vul för att kolla. Båda visade på ingen äl dom 2 förra gångerna. Det känns rätt tröstlöst. Men ska inte ge upp, aldrig.
Har ni egen mens?
Jag har ätit provera för att starta den.
Jag had väldigt gles och oberäknerlig mens förut, dröjde månader emellan och vid vul så såg det ut som att mina äggstockar "låg i vila" och det såg ut som jag just hade haft mens då hade jag inte haft mens på typ 2 månader.. :S Så jag fick oxå proveran, började blöda på dag 12 eller något. Sen blev det enkel kur pergon 1/dagX5 dagar och idag är jag på cykeldag 22 som sagt, har varit och tagitblodprov idag (S-progesteron)..
Fredagen den 11 så hade jag en äggblåsa på 19,3 och en på 18 så minst den på 19,3 trodde hon skulle släppa kanske den på 18 oxå. Ska vänta till på torsdag sedan ringer jag och kollar hur blodprover verkade.
Hoppas ju så klart på att plussa men känner mig osäker på när det kan bli?
Borde haft äl typ 12/12 och sedan kanske man kan plussa 14 dagar efter det? så 26?
Jag har testatsenast idag men det var negativit.. men jag lever på hoppet att jag testat alldeles för tidigt! men dagarna segar sig fram!!
Nu är första tabletten tagen.
Jag har regelbunden mens så därför har inte läkarna riktigt trott på att jag inte haft äl men efter tre prover har jag äntligen fått pergo. Har endo så de trodde nog att den uteblivna äl var p.g.a av en stor cysta jag opererat bort men det hjälpte uppenbarligen inte.
Har även redan gjort två ivf som misslyckats, så jag gör allt i lite fel ordning känns det som =) Var tre år sedan vi började försöka och nu är vi de enda i bekantskapskretsen utan barn =)
Men vi hoppas på tvillingar så vi är klara på en gång och slipper ägna oss åt mer hormoner, man är ju rätt trött på det nu =)
Artax jag håller tummarna att det blir ett positivt test.
Första 3 tabletterna tagna idag.
Nu hoppas jag verkligen att jag lyckas få äl denna månad. Känns så surt att trcyka i sig en massa tabletter och mysa på sen inte ens haft äl :(
Hur fasen ska man få igång den om inte ens pergotime hjälper, usch känner mig lite negativ.
Men ska försöka vara positiv, man vet ju aldrig.
Får ni biverkningar av pergotime?
Jag var och tog progesteron provet igår, ska ringa imorgon och förhoppningsvis får svar på om det släppte något ägg el inte.. hoppas ju så klart på det! vi hade sex en vecka innan och en vecka efter när ägget borde ha släppt, minst en gång om dagen så vi har inte missat en eventuell ägglossning iallafall!
Jag fick inga biverkningar av pergotimen, min bf sa att det är väldigt få som får det! Skönt! :) Dock åt jag provera för att få mens först och det var den värsta medicin jag ätit i mitt liv! Jag var så sjukt hungrir åt åt och åt! gick upp 4kg på 10 dagar! :O
Jag har precis tagit 5 sprutan hormon (samma styrka dom trippel pergo) och hoppas nu på äl om en vecka :) så jag är oxå på g. Detta är 5 försöket med hormoner.