Hur gamla var era barn när dom rörde sig rörelserna till barnsånger...imse vimse osv
Nyfiken bara :)
Nyfiken bara :)
Viftar och känner igen runt 9-10 mån men lyckas inte riktigt
Några rörelser 12-14 mån, ex sätter ihop fingrarna till imse vimse, höjer armarna men inte resten av rörelserna, klappar händerna på magen/ huvudet osv i andra sånger.
16-18 mån - kan imse vimse, i ett hus i skogens slut, olika klapp låtar, kör bil till "krokodil- sången", mm
Nu 19 mån och lär sig snabbt nya låtar, var på dagis 3 dagar och kommer hem och pekar på tomte-gardinerna,
Ja en tomte säger jag och hon börjar peka upp o ner med fingrarna. Hm vad betyder det... testar att sjunga tipp tapp tipp tapp och hon blir glad och "dansar" loss
Min son blev precis 5 månader och sätter ihop fingrarna när imse vimse klättrar och när regnet öser ner så viftar han med armarna...
Så fort jag börjar sjunga så sätter han ihop fingrarna och börjar vrida på honom. Så sött :) Vill som få för mig att han är tidig med det?
Alltså jag är absolut ingen jämförare, bara stolt mamma :)
fler?
Min 14 månaders försöker härma rörelserna men lyckas inte riktigt.
Eh ja min dotter är 3 år och har börjat göra de rörelserna nu
Min son är drygt två och gör någon enstaka "imse vimse spindel" rörelse ibland, men inget mer. Han är inte så intresserad av sång och sånt..
Han är alltså ett geni ;) haha nä skämt åsido...men det är så gulligt när han för småfingrarna mot varandra och vrider och vänder.
Min son är alltså ett geni ;) Haha nej skojade bara men han gillar verkligen när man sjunger och grejer. Roligt :)
Han vinkar också...sött! :) Däremot tror jag inte han kommer va så snabb med att krypa och så...han är liten till växten och verkar vara lite svag i kroppen. Som så roligt att se dom utvecklas och att alla är så olika :)