• heter

Yttorr hy i ansiktet. Vilken produkt ska jag använda?

Min hy är yttorr tror jag och det känns lite obehagligt. Jag använder MAC Cleanse Off Oil som tvätt men ska byta i helgen till Lumene Sensitive Touch rengöringen. På natten använder jag Lumenes Sensitive Touch nattkräm men jag tror att min hy blir något sämre med den när det gäller små plitor i pannan. På dagen har jag Smashbox Tinted Moisturizer. Det är allt jag gör med hyn.

Jag är inte så intresserad av att använda 20 produkter men jag vill inte ha så här torr hy. Om jag använder ett krämpuder foundation eller vad det nu heter, det kladdiga pudret ni vet så får jag vita fläckar trots att jag har nattkrämen under.

Någon mirakelprodukt ni kan rekommendera?

• Svar på tråden Yttorr hy i ansiktet. Vilken produkt ska jag använda?
  • Mainstage

En fd kollega till mig hade de problemet och fick tipset att smörja in ansiktet med olivolja och hon sa att de är de bästa för henne.

Jag har de till och från då jag använder ansikts sprit för att få bort finnar och de hjälpte även mig.

de är ju ganska drygt så behövs ej så mycket

• Pionen

När jag blir torr i ansiktet använder jag babyolja, funkar jättebra!

• heter

Olivolja luktar så äckligt men jag kanske ska försöka. Jag hoppas på några tips på vanliga krämer också.

Menar du babyolja med mineralolja i? Har läst att mineralolja inte är så bra att smörja sig med.

• Mainstage

Ibland är de bättre med olja än med en massa krämer !!!

De vore bra att testa med babyolja eller olivolja (babyolja luktar ej illa, doftar inget alls)

• heter
    Mainstage skrev 2010-12-21 04:38:39 följande:
    Ibland är de bättre med olja än med en massa krämer !!!

De vore bra att testa med babyolja eller olivolja (babyolja luktar ej illa, doftar inget alls)
    Får testa babyolja för jag tycker inte om parfymerade krämer. Får man inte utslag och finnar av babyolja?
  • Mainstage

du ska ta lite och gnugga i händerna och sen ta i ansiktet, de ska alltså inte vara särskilt mycket alls.

Jag vet ej hur din hud reagerar men de är värt ett försök,

• heter
    Mainstage skrev 2010-12-21 04:46:39 följande:
    du ska ta lite och gnugga i händerna och sen ta i ansiktet, de ska alltså inte vara särskilt mycket alls.

Jag vet ej hur din hud reagerar men de är värt ett försök,
    Jag försöker och ser vad som händer. Men ni får gärna ge förslag på vanliga krämer också.
  • Mainstage

Jag använder inga krämer nu men tror de var aco som var ganska bra.
    Finns en blåtub som är som en gele som är bra men glömt exakt vad den heter

• HumIet

Jag kan varmt rekommendera exuvuviance (alt. Decleor).
    Den senare använde jag ca 3 år och blev fri från mitt ständigt fnasiga ansikte o hade för det mesta "bra" hud
    Excuviande har jag använt ca 1 år och har alltid, alltid kanonhud.
    Decleor - rätt så dyr.
    Excuviance - samma pris men 3 ggr så dryg

• Hallonmopeden

Babyolja innehåller bara massor av skräp, använd inte det! Jag använder Rosenserien, utan parabener och mineralolja, naturligt och bra!!

• Jisa

Decleor är i särklass bäst. Har alltid haft problem med torr hud men inte sen jag bytte till dem för 2 år sen. Viktgt att peela huden också för att få bort död hud

• sasan

Får jag fråga om dessa tips är för torr fnasig hy på ytan som är oren och pormaskig under?

Svar på tråden Yttorr hy i ansiktet. Vilken produkt ska jag använda?