• ZettanA

Stor volvo och 2 barn under 4år vilka bilstolar har ni??

Vi har som rubriken lyder 2 barn under 4 år (dottern är 3år och sonen 6månader) och en stor volvo XC70. Sonen får typ inte plats i sitt babyskydd längre så nu måste en ny bilstol införskaffas. Dottern sitter i en Acta graco comfort som vi är supernöjda med, men den är väldigt stor å tar upp stor del av bilen.
    Frågan är om man får plats med en likadan till? Vilka bilstolar har ni?? Och hur har ni placerat dem?

• Svar på tråden Stor volvo och 2 barn under 4år vilka bilstolar har ni??
  • tinis77
    ZettanA skrev 2010-12-21 09:24:15 följande:

Vi har som rubriken lyder 2 barn under 4 år (dottern är 3år och sonen 6månader) och en stor volvo XC70. Sonen får typ inte plats i sitt babyskydd längre så nu måste en ny bilstol införskaffas. Dottern sitter i en Acta graco comfort som vi är supernöjda med, men den är väldigt stor å tar upp stor del av bilen.
    Frågan är om man får plats med en likadan till? Vilka bilstolar har ni?? Och hur har ni placerat dem?

Jag har en volvo 855 och 3 bakåtvända stolar i bak. En britax hi-way bakom föraren, britax two-way bakom passageraren och akta duoflex i mitten.
    Jag tycker att du ska kolla på en britax two-way till dottern, och låta sonen ta comforten. T-w är stor och funkar länge bakåt, min son är lite över 5 och har gott om plats.
    *Alexander 9/9-05 * Hampus 30/9-08* Isabell 8/1-10* martinas.myshowroom.se/
  • ZettanA
    tinis77 skrev 2010-12-21 09:58:52 följande:
    Jag har en volvo 855 och 3 bakåtvända stolar i bak. En britax hi-way bakom föraren, britax two-way bakom passageraren och akta duoflex i mitten.
    Jag tycker att du ska kolla på en britax two-way till dottern, och låta sonen ta comforten. T-w är stor och funkar länge bakåt, min son är lite över 5 och har gott om plats.
    Oj.. å jag tycker det är trångt med 2 st å så får du in 3 Ska genast kolla på T-w! Dottern har lite trångt om benen nu som det är så det vore ju kanon om hon fick lite mera svängrum.
  • tinis77
    ZettanA skrev 2010-12-21 10:05:53 följande:
    Oj.. å jag tycker det är trångt med 2 st å så får du in 3 Ska genast kolla på T-w! Dottern har lite trångt om benen nu som det är så det vore ju kanon om hon fick lite mera svängrum.
    Trångt är det, särskilt när 13-kilosklumpen ska in i mitten.. Men barnen sitter säkert och det är huvudsaken. Nu håller vi på och kikar efter sjusitsig bil, ska bli skönt att slippa trängas.
    *Alexander 9/9-05 * Hampus 30/9-08* Isabell 8/1-10* martinas.myshowroom.se/
  • EnStoltMamma

T-W är just nu billig också :) 1695 på barnens hus och 1895 på babyproffsen.. men bara till den 23e december.. iaf på babyproffsen.. jag köpte en röd på barnenshus idag och är SUPERNÖJD.. än så länge iaf :P haha

• ZettanA

Oj! såg att den kostade 1895 på babyproffsen.. men 1695 var ju mycke bättre!! tripp till närmsta barnenshus blir på torsdag!!! Tack!

• EnStoltMamma

ring och kolla så det finns kvar före om ni inte ska dit ändå :P jag fick ringa och lägga undan en för det fanns bara 1 kvar!! :P dom går fort nu när dom är så billiga :)

• ZettanA

ojdå.. men är inte säker på om vi ska ha en just sån.. vill gärna prova i bilen först. Får hålla tummarna att det finns nån kvar då.

Svar på tråden Stor volvo och 2 barn under 4år vilka bilstolar har ni??