• Jossofräs

BB-väska till planerat snitt?

Vad packade ni i BB-väskan inför erat planerade snitt och hur länge räknade ni med att behöva stanna kvar?

• Svar på tråden BB-väska till planerat snitt?
  • vimsigastemamman

Nu har jag inte gjort något planerat snitt men jag skulle säga att jag skulle packa precis som till en vaginal förlossning. För det blir ju i stort sett detsamma efteråt.

• Dragonfly

Slänger in ett snabb tips till dig att noga välja vad du tar med dig för trosor och byxor. Väldigt många skaver precis vid själva snittet. Mycket obehagligt! Annars tror jag kamera är viktigast, allting annat går att fixa efteråt.

• Dragonfly

Glömde ju skriva det viktigaste, GRATTIS till kommande bebis! Jag tyckte att mitt snitt var en helt underbar upplevelse och önskar dig detsamma.

• 3 barns mamma84

Jag hade lagt ner till mig 3 tröjer strumpor 2 par byxor (mjukisar) och stora trosor 3 st
    Shampoo & balsam lepsyle hårborste bindor block o penna handkräm
    Till honom 4 boddys blöjor 5 st napp nappflaska blöjunderlägg krämer som salvor till honom filt nalle
    mössa ..
    Sambon kom med bilbarnstol och overall dagen efter då jag åkte hem och jag kan säga jag åkte hem dagen efter och inget av detta använde jag utan en boddy hem

Med sonen 08 hade jag mindre o var 4 dagar på BB

♥Ebba 050607 Amadeus 080814 Elias 081210♥
  • helene306

1 par mjukisbyxor, höga trosor, strumpor, 2 t-shirts, 1 kofta hade jag med till mig. Sen hade jag mammabyxorna och en mammatröja som jag kom dit i.
    Till bebis packade jag 3 body, 3 byxor, 2 tjocka strumpor, 1 kofta, fleeceoverall, 2 tunna mössor och en "vanlig" mössa, 1 filt, blöjor. Kan säga att jag packade för mycket till bebis  

Jag hade velat åka hem dagen efter men eftersom jag hade grymt ont i magen på kvällen/natten efter snitt och bebis gick ner mycket i vikt så ville de ha kvar oss minst 3 nätter. Efter 2 nätter ville jag hem och fick åka.

(¯`°?.¸ ღ F+H=D&A ღ ¸.?°´¯)
  • moeol

Förra gången blev jag ju akutsnittad och hade inte räknat med det,jag blev kvar 3 nätter då.. Denna gång vet man lite mer vad man saknade sist.. Till mig har jag packat sköna tofflor,morgonrock(hade deras vita skjorta hela tiden),stora trosor som inte skaver vid snittet,strumpor,bindor,2 tunikor och sköna byxor,lypsyl. Jag har packat 3 ombyten till bebis,napp,nalle och mysig filt.

• TrueBlood

jag kommer packa för minst en vecka...har inga bra erfarenheter av mitt förra snitt så.....ja minst en vecka räknar jag med att stanna på sjukan...så hoppas jag det räcker med 2 dagar

• MamaPapa

Håller med tidigare inlägg om att se till att trosor o byxor inte skaver. Förra gången, akutsnitt, hade jag pyjamas med - denna gång blir det nattlinne.

• Jossofräs

Det blev ett par mjukisar och ett par mjuka tjocka strumpbyxor till slut :) Packade ner låga mjuka trosor och mjuk lång stickad tröja!

Snittades i måndags förmiddag och åkte hem vid lunch på onsdagen :)

• 3 barns mamma84
    JossBergendahl skrev 2011-01-02 12:01:17 följande:

Det blev ett par mjukisar och ett par mjuka tjocka strumpbyxor till slut :) Packade ner låga mjuka trosor och mjuk lång stickad tröja!

Snittades i måndags förmiddag och åkte hem vid lunch på onsdagen :)

STORT GRATTIS
    ♥Ebba 050607 Amadeus 080814 Elias 101208♥
Svar på tråden BB-väska till planerat snitt?