• Little me

När ge sempers magdroppar?

Har en liten tjej på tre veckor som har väldiga problem med sin mage. Hon drar ihop sig som en boll väldigt ofta och knölar och har sig. Märker att det inte alls är skönt...
    Köpte Sempers magdroppar igår och då står det 1 gång/dag.
    Spelar det någon roll när på dagen man ger?
    När har det som bäst effekt?

Hennes problem märks mest på kvällen/natten kan jag tillägga.

Någon som har någon idé?

Hur gör ni andra?

• Svar på tråden När ge sempers magdroppar?
  • Jesster

Det är troligen sk kvällskolik vilket är jättevanligt upp till 3 månader ungefär.
    Semper magdroppar är bra och ger en balans i magen. Det spelar ingen roll när på dygnet du ger dropparna. Du kan också ge Minifom vilket är en medicin som i tarmen slår hål på luftblåsorna som ger det onda. Dom ska man ge vid varje mål men om man maratonammar så räcker det med varannan, var tredje timme.

Den som söker han finner - www.google.se
  • lillälva

Vi ger magdropparna på mogonen - spelar ingen roll när de ges.

Jobbigt med kvällskolik! Prova att bära i sele eller sjal, det brukar lindra och lätta. Minifom har du redan fått tips om ovan ser jag, många tycker det kan fungera. Viktigast är ändå närhet och trygghet när det gör ont. Lycka till!

• Little me

Vi har Minifom också. Det som vi fick veta på BVC var att om problemen sitter djupare i tarmarna hjälper inte Minifom utan Sempers är bättre då. Så nu kör vi båda

• sommartjejen1

min pojke va bra 2 dagar när jag började ge honom sempers magdroppar+ minifom..han hade också kvällskrik!...men gav allt varje morgon....när han va ca 2 månader försvann allt!

Svar på tråden När ge sempers magdroppar?