• lillsnurpan

hur länge lekte era barn med barbie och my little pony!

Har en tjej på 6 år som vill sälja sitt barbiehus, hon är 6 år. Hon fick det då hon var 4 år, men jag tror att hon kommer att ångra sig! Brukar ni sälja alla leksaker vart efter de växer ur dem, eller sänker ni bort dem?
    När anses man vara för stor för att leka med barbie och barbiehus och my little pony!

• Svar på tråden hur länge lekte era barn med barbie och my little pony!
  • La Lola

Alma är 10 o leker med Barbie.

My Little Pony har hon inte varit så jätteintresserad av.
    Det var väl runt 4-5 årsåldern hon lekte med de.

Här sparar vi sakerna till Hedda.

*mamma till Alma 10 år (-00) och Hedda 1 år (-09)*
  • La Lola
    lillsnurpan skrev 2010-12-21 13:20:48 följande:
    puffar
    Ja, varsågod för svaret o God Jul!
  • Miss Lau
    La Lola skrev 2010-12-21 13:22:30 följande:
    Ja, varsågod för svaret o God Jul!
    Ha, ha ja visst är det trevligt att efter att man svarat nästan omedelbart få en "puffar". Blir ofta så att jag inte ens vill svara i såna trådar.

Men som svar till TS, min 8-åring leker med Barbie och verkar inte vilja sluta än på länge. 10-åringen leker inte speciellt mycket men har å andra sidan inte gjort det tidigare heller. My little pony har de aldrig lekt med.
  • mamma till tre busungar

7-åringen här leker med bägge

• cicci85

Jag kommer ihåg att jag lekte med barbie med mina kompisar i 1:an och 2:an. I 3:an gick jag i en annan skola och har inget minne av att jag lekt med barbie med kompisarna i nya klassen.

Min son är 5,5 och vill sälja de flesta av sina leksaker för att få pengar och kunna köpa nya saker

• La Lola
    cicci85 skrev 2010-12-21 14:09:10 följande:
    Jag kommer ihåg att jag lekte med barbie med mina kompisar i 1:an och 2:an. I 3:an gick jag i en annan skola och har inget minne av att jag lekt med barbie med kompisarna i nya klassen.

Min son är 5,5 och vill sälja de flesta av sina leksaker för att få pengar och kunna köpa nya saker
    Oj...jag slutade leka med Barbie när jag skulle börja 7:an.
  • cicci85
    La Lola skrev 2010-12-21 14:10:05 följande:
    Oj...jag slutade leka med Barbie när jag skulle börja 7:an.
    Aha, du va en sån Kommer ihåg att en grupp tjejer i mellanstadieklassen tog med dockor och nallar till skolan och lekte med ändå tills vi slutade sexan. Vi tyckte de va såå töntiga
  • La Lola
    cicci85 skrev 2010-12-21 14:14:39 följande:
    Aha, du va en sån Kommer ihåg att en grupp tjejer i mellanstadieklassen tog med dockor och nallar till skolan och lekte med ändå tills vi slutade sexan. Vi tyckte de va såå töntiga
    Jepp!
  • Miot

Min dotter som är 10 år leker inte med något sånt längre, vilket jag tycker är tråkigt. Hon gillar mer att sitta och rita och pyssla, göra smycken osv. Jag lekte med Barbie i början av 7:an haha :).

• lillsnurpan

La Lola: Förlåt mig, det var inte min mening att puffa precis då jag fått ditt svar! Vi måste skrivit nästan samtidigt! Tack alla ni för era svar! God Jul på er alla!

• La Lola
    lillsnurpan skrev 2010-12-22 13:43:12 följande:
    La Lola: Förlåt mig, det var inte min mening att puffa precis då jag fått ditt svar! Vi måste skrivit nästan samtidigt! Tack alla ni för era svar! God Jul på er alla!
    Nja, 30 min emellan men det gör inget.

God Jul igen! Tomte
  • Heisan

Här slutade stora tjejen att leka med leksaker när hon var 12, sonen är 11 o leker fortfarande-dock ej med barbie då de icke får drabbas av massmord på grund av galaxtiska vansinnessoldater. Det räcker med att hunden massakrerar dem.

Hon började läsa mer, böcker, tidningar, plugga, lära sig att sminka sig o dyl-var väl inkörsporten till högstadiet. 

4 dagar kvar!
Svar på tråden hur länge lekte era barn med barbie och my little pony!