• sopis

Läser du någon familjetidning, som Mama, Vi föräldrar eller Föräldrar och barn? (Berätta gärna i tråden vilken och varför du tycker att den är bra.)

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Läser du någon familjetidning, som Mama, Vi föräldrar eller Föräldrar och barn? (Berätta gärna i tråden vilken och varför du tycker att den är bra.)
  • allie3

jag läser mama.. den enda tidning som jag fastnat för och tycker är bra.. finns allt i den.. =)

2006*2009* Bf 4/3-11
  • Halkatla

Nej. Har aldrig varit intresserad. Jag har diskuterat barnens utveckling med vänner och bekanta, hängt på FL och pratat med BVC när jag har känt behov av det. Jag är mätt på glassiga veckotidningar rent allmänt. Jag misstänker att jag förläste mig på bröllopstidningar innan vi skulle gifta oss, och därefter inrednings- och trädgårdstidningar, och sedan dess orkar jag inte ta i några livsstilsmagasin.

Svenskarna gör av med pengar de inte har, på saker de inte behöver, för att imponera på folk de inte tycker om. (Babben Larsson)
  • cicci85

Läser bara Mama av såna tidningar, den har allt I Vi föräldrar står det ju samma sak alltid, kul att läsa med första barnet men inte sen!

• så mycket bättre

Det fanns inte riktigt nåt alternativ som passar mig.. Köper då och då, kanske någon varannan månad. Men jag tycker inte att det ska komma ut nåt nytt, tycker att mama och vi föräldrar är bra. Men jag vet för det mesta redan det som står i dem så... de ger inte så jättemycket.

En ny tidning skulle förmodligen bara vara samma sak med ett annat namn

• Kina79

När första barnet var liten köpte jag både Vi föräldrar och Allt för föräldrar.

Med andra barnet köpte jag dem ibland under första året.

Sen andra barnet var ca ett år har jag köpt Mama nästan varje nummer.

• Linda1976

Finns inga jag gillar.

MAMA är inte verklighetsförankrad och resten är überpräktiga. Sen är jag inte så intresserad av att läsa om barn heller. Jag HAR ett barn, det räcker, jag behöver inte läsa en massa om dem också.

Ibland köper jag MAMA om det är nåt på omslaget som lockar. Som förra nr m Katrin Zytomierska tex.  

Min smak är mycket enkel - jag nöjer mig bara med det bästa.
  • Halkatla
    Linda1976 skrev 2010-12-21 15:38:48 följande:
    . Jag HAR ett barn, det räcker, jag behöver inte läsa en massa om dem också.
    Att du törs säga sånt! Flört
    Svenskarna gör av med pengar de inte har, på saker de inte behöver, för att imponera på folk de inte tycker om. (Babben Larsson)
  • Körv

Jag prenumererar på Vi Föräldrar. Inget fel på tidningen men jag är inte jätteimponerad och lär inte förnya när halvårsprenumerationen tar slut.
    Gillar inte att vara bunden till något men jag har alltid haft svårt att säga nej till telefonförsäljare, så när en liten skånsk man ringde och ville kränga en prenumeration hade jag inte hjärta att säga nej.

• Linda1976
    Halkatla skrev 2010-12-21 15:51:01 följande:
    Att du törs säga sånt! Flört
    haha... men vafan.. SÅ intressanta är de inte. Jag är bara intresserad av mitt eget, inte av att läsa om Kalle i Malung som överlevde cancer, eller Ebba i Oskarshamn som lärt sig sova med buffmetoden. Jaha liksom?
    Min smak är mycket enkel - jag nöjer mig bara med det bästa.
Svar på tråden Läser du någon familjetidning, som Mama, Vi föräldrar eller Föräldrar och barn? (Berätta gärna i tråden vilken och varför du tycker att den är bra.)