• gookie

Bra balsamspray till hund

Någon som vet ett bra balsamspray till hund det e en bischon havanais. Det e min styvpappashund han har provat espree men det luktar  så stark säger han. Hon får lätt tovor på benen

• Svar på tråden Bra balsamspray till hund
  • dezibel

När jag hade min lagotto som både tovade & fick snöklumpar i benhåren så spädde jag mitt eget balsam med lite vatten, hällde i blomflaska och sprayade. Funkade alldeles utmärkt mot både tovor och snö. Det är oftast underullen som tovar så man kan prova med en underullskarda på benen. Kan inte rasen alls, dom kanske inte har underull?

• gookie

tack ska tipsa honom så får han prova:)hur blandade du? Jo den har underull

• dezibel

Jag blandade i precis så mycket vatten så det gick att spruta ur en blomflaska typ 80%balsam och 20% vatten. 

• LovelyL

Jag använder mitt balsam + vatten i en sprayflaska till mina hundar. Du kan prova med hundbalsam + vatten i en sparyflaska men jag tror inte det blir lika bra. Använder även mitt balsam eller hårinpackning när jag badar mina hundar. Med glänsande resultat. Mindre tovor oxå! (Jag har aldrig haft en hund som kliar sig pga detta)

• Petra123

Cardinal är ett jättebra märke. Dyrt, men bra som sagt. Finns i välsorterade djuraffärer.

Svar på tråden Bra balsamspray till hund