• flickan85

Hur gamla var era barn när de hade storlek 74?

Enligt vanliga mått tabeller så ska ju bebisar ha storlek 74 mellan 6-9månader.
    Min dotter blir 6 månader om ca 3 veckor. Vid 5månaders kontrollen var hon 65cm lång.
    Hon har knappt växt i strlk 68. Hon är rätt liten oxå 6,5kg proppäten. Så de flesta byxorna är för stora i midjan.
    Jag funderar på när era barn hade storlek 74 och hur länge kunde de ha den?

• Svar på tråden Hur gamla var era barn när de hade storlek 74?
  • Kazeer

Min yngste son fyller 1 år den 2 januari och jag har precis i dagarna börjat använda storlek 74 så smått till honom.

Hans storebror var också omkring 11 månader, när storlek 74 kom till användning. Han hade storlek 74 till ungefär 1,5 års ålder.

Don't walk in front of me, I may not follow. Don't walk behind me, I may not lead. Walk beside me and just be my friend.
  • UnderYtan

Min dotter blir 8 månader nästa vecka. Vi använder storlek 74 i kläder. Dock kan hon fortfarande ha storlek 68 men vi köper inga fler kläder i den storleken. Hon är 70 cm lång och väger 8,5 kg. Hon är det vill säga alldeles lagom i vikt men en aningens längre än genomsnittet av tjejer i hennes ålder.

?*¨*?.¸¸❤ NOVA ❤¸¸.?*¨*?
  • C060908

äldsta dottern hade 74 från 8 månader till 1,5 år.. Yngsta dottern hade det bara från 5 månader till 8 månader nu är hon 13 månader och har strl 86 så det är ju lite olika Men hon är rätt stor och var väldigt stor när hon föddes också

• LinnIvan

Min son på snart 4 månader har börjat med 74 nu lite.

• Toppen9

7 månader (men då var de lite för långa i ärmarna) men han var en stor kille sen födseln (numera precis på normalkurvan)

• Lunamamma

Min 9-månaders har 74 sedan en månad tillbaks. Hon är nu 70 cm lång och väger 10 kg. Kort och tjock alltså - bör sluta nattamma ;)

• melonpuss

min son började med 74 vid ca 6 månader tror jag, han har följt storleksguiderna.

• melonpuss

och byxorna var för stora i midjan på honom, och nu också, han måste ha byxor man kan dra åt eller såna med hög mudd.

• Krickan85

Min lilla hade 74 när hon var runt 5-6månader, och då vägde hon ca 9kg och var 70 cm lång. Nu är hon 10,5 månad och jag köper bara 86 till henne... Men storebror kunna ha 74 ända upp till han var ett år ungefär, 74 var nog den strl han hade längst. Det är sån skillnad!

• EmmaHenke

Min dotter på 6 mån har precis börjat med det, storasyster va nog 5 mån när hon började med det. Men jag har också 2 små tjockisar

Svar på tråden Hur gamla var era barn när de hade storlek 74?