• Sabbi

Förslag på hur man ska minska/ta bort sin sexlust?

Hej!

Är ny här...så kanske inte blir världens bästa inlägg.

Men det är iaf så att jag skulle vilja minska min sexlust alt. ta bort den. Som det är just nu har jag en rätt så normal sexlust (tror jag) och skulle vilja få mindre lr nästintill obefintlig.
    Jag tycker om sex när jag väl har det med rätt person och så. Nu har jag sambo och jag tycker att vårt sexliv är helt ok lr väldigt bra när vi har det.

Det är bara det att efter vi har haft sex (och speciellt efter att han har kommit) så blir jag nedstämd, får ångest och känner mig utnyttjad. Och just denna känsla gör att jag inte vill ha sex.
    Som det är just nu så försöker jag begränsa mig till att bara ha sex 2-3 ggr i veckan för att slippa jobbiga känslor efteråt. Skulle kanske vilja ha sex ungefär 1 gång per halvår lr nåt.

Förslag nån?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-12-22 00:23
    "2-3 ggr i veckan" ska vara 2-3 ggr i månaden!!

• Svar på tråden Förslag på hur man ska minska/ta bort sin sexlust?
  • Momalicious

Det låter ju inte bra att du känner så. Det är nog snarare det du behöver ta itu med. Har du blivit sexuellt utnyttjad tidigare? Har du sex även om du inte riktigt vill? Vad tror du känslorna kommer ifrån?

• Sabbi

Har aldrig blivit sexuellt utnyttjad och har bara sex om jag vill. Jag tror dem kommer ifrån att man ofta hör om tjejer som blir utnyttjade, har sex när dem inte vill och inte njuter av sex lr att dem tom har ont vid sex. Blir så äcklad av det och av män som utnyttjar för sin egen njutning.

Jag får ångest och blir helt spänd så fort jag ser sex på film/tv lr hör ordet sex nånstans, det är laddat med så mkt hemskt bara. Jag ser inte sex som något fint!

• Momalicious

Men så ska det ju inte kännas! Nånting gör ju att du känner såhär. Vet din sambo om att du känner som du gör? Berätta för honom annars! Sen tycker jag även du ska prata med en psykolog. Det är det absolut bästa du kan göra för att sluta känna som du gör. Kram

• Sabbi

Tack för att du bryr dig!
    Han vet om att jag blir nedstämd ibland (lr rätt ofta) men han vet inte om riktigt varför jag blir det (det är inget jag vågar säga heller) tycker det är pinsamt att ta upp just dessa tankar. Vi har ju inte lika mkt sex nu som i början (hade inte riktigt samma tankar då). Likaså med en psykolog, känns bara pinsamt. Därför jag tänkte det vore bättre med nåt som sänkte sexlusten lite så vore ju det problemet ur världen iaf!

• Queequeg

Tycker nog att du ska ta tag i och arbeta med varför du känner som du gör med någon profissionell istället för att misnka ner på sexet.

Bättre att ta tag och arbeta med problemet istället för att undvika det.

• Sabbi

Jag vet ju varför jag känner som jag gör och det är ju att mycket av det jag tänker stämmer! Hade mina tankar inte stämt överens med verkligheten så kunde man ju arbetat bort dem, men nu är det bara att typ acceptera dem på ngt sätt och det kan jag inte riktigt så då tänkte jag undvika tankarna istället.

• Queequeg

Men det är just et som du ska arbeta med tillsammans med någon professionell. Dels att komma underfund med varför du känner och tänker som du gör och hur det kommer sig att det påverkar dig i en så hög grand att det går ut över dina känslor när det kommer till att ha sex.

Att det finns människor som blir uttnyttjade sexuellt och dyl är tragiskt, men det är inget som du ska behöva ta på dig i en sådan utsträckning som du gör och att du mår dåligt när det kommer till ditt eget sexliv.

Det är någt som du måste lära dig att skilja på. Du kan inte ta på dig andras smärta och problem, det är inte ditt ansvar, speciellt inte när resultatet blir att du mår dåligt och får ångest över något som du inte har med att göra och kan rå för.

• redneck girl

ta och kontakta en psykolog . du behöver nog reda ut något .

• Sabbi

Ok tack för alla svar, är dock inte aktuellt att prata med vare sig pojkvän lr psykolog i det här läget.
    Någon annan som har något hemligt tips där sex blir ointressant?

Svar på tråden Förslag på hur man ska minska/ta bort sin sexlust?