Kanin, hjälp mig!!
Nu har jag skaffat mig en kanin och behöver lite hjälp... Som till min fördel så är kaninen 10 veckor gammal, han har lätt att lära sig, tycker man. Jag försöker få honom tam, så tam som möjligt och jag vet att det kräver tålamod och tid.
Han är rädd, men inte överdrivet rädd. Han har ätit från min hand när jag gett honom, jag har hållt honom och haft honom i famnen utan några större problem. Han sparkar med benen men slutar efter några sekunder och "ger upp" .. Ibland ger han inte upp alls utan fortsätter sparka tills jag lägger ner honom. Men man märker att han ändå inte riktigt slappnar av. Alls!
Jag har sett honom tvätta sig och sådana saker, när jag suttit framför honom.
Hur lång tid tar det för honom att vänja sig vid mig?
Sen så har han ett helt rum för sig själv. På ca 4x2 så han springer lätt omkring därinne och har ätit mat och allt. Blev otroligt lättad när han väl började för de första 3 timmarna när han kom hem åt och drack han inget. Men sen så.
Sen till mitt största problem. Ska man bara ta upp kaninen, även om den sparkar, och sedan ha den i famnen för att lugna sig eller ska man vänta på ett mirakel då den faktiskt kommer till en själv? Har googlat men alla säger olika..
Jag vill att kaninen ska tycka om mig också liksom.