• lillsnurpan

hur gör ni med kompisar som ni fått julkort av, men inte skickat till?

Har fått fina julkort sådana med fotografi som man skickar efter, jag hade tänkt att skicka till dem, vi fått av men vi har precis blivit kompisar så jag gjorde inte det. Nu vill jag snabbframkalla 2 julkort med fotografi och skicka med vanliga frimärken, men min man tycker det ser dumt ut att snabbframkalla och sätta på vanliga frimärken, då fattar dom ju att du inte hade tänkt att skicka till dem att du hade glömt bort dem, hur hade du gjort! Tack på förhand!

• Svar på tråden hur gör ni med kompisar som ni fått julkort av, men inte skickat till?
  • SilverEmma

Jag tackar för kortet nästa gång vi ses...inte mer än så. Skickar inga julkort alls. 

Fanny -09 & Elliot -10...våra älskade flickor!
  • snarf

Jag tackar alla som har skickat kort till mig. Jag själv skickar inga julkort alls.

• Halkatla

Jag svär tyst för mig själv och försöker komma ihåg dem nästa jul.

Svenskarna gör av med pengar de inte har, på saker de inte behöver, för att imponera på folk de inte tycker om. (Babben Larsson)
  • Idis1

Jag fick ett sånt julkort igår. Som tur var hade vi framkallat några extra julkort, så jag la ett på lådan med vanligt porto igår.

• Lowika
    lillsnurpan skrev 2010-12-22 13:47:51 följande:
    då fattar dom ju att du inte hade tänkt att skicka till dem att du hade glömt bort dem, hur hade du gjort! Tack på förhand!
    Hur ska de fatta det? De vet väl inte när du skickade kort till andra? Du kanske bara är allmänt sen som jag (de är på väg till brevlådan... snart... )
  • MammaG

Jag ringer upp och säger som det är: att jag har jobbat som en idiot och helt enkelt glömt bort det, tackar dem för kortet och önskar god jul

• MajaVira

Jag postade alla mina julkort igår, med vanliga frimärken. Även om jag hade varit ute i god tid hade jag använt vanliga frimärken eftersom jag har såna hemma redan...

• Shorona

Jag tackar för kortet som alltid. Skickar själv inga kort men det har nog alla jag känner lärt sig nu.

• Alseda

Jag hade skickat ett iallafall, men det är ju inte hela världen om du inte skickar något. Ring och tacka för kortet bara. Om de är nya bekanta till er så kan de ju inte veta om ni är familjen som skickar julkort eller inte. Alla gör ju faktiskt inte det.

Själv har jag skickat ca 30 julkort med posten, fått tre stycken själv, fått 2 digitala julhälsningar och ett "tack för kortet" på facebook. Mig gör det absolut inget om man inte får något julkort tillbaks, men ett tack hade ju varit roligt från de resterande 24 stycken. Men det är ju bara jag...

• Akleja

Jag tycker att du skickar om du känner att du vill eller så tackar du för kortet och skickar ett nästa år om du känner för det. Julen handlar om glädjen att ge för mig. Om inte jag får julkort av de jag skickar till gör mig absolut ingenting men jag blir självklart glad om jag får ett tack nästa gång vi ses. Jag skickar julkort för att jag vill göra någon glad och önska god jul till de som betyder mycket för mig. Det är ju inte meningen att vi ska ge de som vi skickar julkort till dåligt samvete. Då har vi glömt bort vad julen handlar om.

• LabLover

Vi skickar bara julkort till gamla släktingar som inte använder e-post . Alla andra får julkort via e-post (+julbrev om vi hunnit skriva det). Alla får "julkort" oavsett om de kommer ihåg oss eller ej.

Hade jag varit du så hade jag inte snabbframkallat ett kort nu.

♥ Underbara döttrar födda 2005 & 2008 & BF april 2011 ♥
  • Joje

Tacka för julkortet och skicka ett nästa år till dem

Själv skickar jag aldrig julkort... tycker faktiskt att det är slöseri med pengar!

Liam 070417 & Linn 080712
Svar på tråden hur gör ni med kompisar som ni fått julkort av, men inte skickat till?