• tomcar1

Behöver hjälp med 2 rim till julblommor !

Hej !
    Jag har köpt 2 julgrupper idag och behöver två rim till dessa. Ville göra något annaorlunda för en gångs skull. Det är små kort, så det måste vara korta rim.

Blomma 1: Ska till min syster med familj och äta mycket god julmat och tillbringa kvällen. Tomten kommer också.

Blomma 2: Till min mamma och makens svärmor. Hon har ställt upp mycket under året, särskilt som hundvakt. Hon är singel och skulle behöva en karl ; )
    Tänkte om man kunde rimma något ang, att hon hjälpt oss och att tomten kanske kommer med en karl eller något liknande.

Jag vet inte, men allt är av intresse och jag behöver min mammas till imorgon.
    Tipsa mig...

• Svar på tråden Behöver hjälp med 2 rim till julblommor !
  • Flisan79
    tomcar1 skrev 2010-12-22 14:15:29 följande:
    Hej !
    Jag har köpt 2 julgrupper idag och behöver två rim till dessa. Ville göra något annaorlunda för en gångs skull. Det är små kort, så det måste vara korta rim.

Blomma 1: Ska till min syster med familj och äta mycket god julmat och tillbringa kvällen. Tomten kommer också.

Blomma 2: Till min mamma och makens svärmor. Hon har ställt upp mycket under året, särskilt som hundvakt. Hon är singel och skulle behöva en karl ; )
    Tänkte om man kunde rimma något ang, att hon hjälpt oss och att tomten kanske kommer med en karl eller något liknande.

Jag vet inte, men allt är av intresse och jag behöver min mammas till imorgon.
    Tipsa mig...
    Blomma 2:

Vi vill visa med denna
    den tacksamhet vi känna
    och vi hoppas tomten kanske har
    ett paket till dig med ditt hjärtas karl
  • tomcar1

Flisan den var bra : )

mammalotta....tack för tips, ska gå in och kika

Svar på tråden Behöver hjälp med 2 rim till julblommor !