• Anonym (nojjig)

Vecka 7 och känner mig inte gravid längre.. något fel?

Mådde mycket sämre förra veckan när jag plussade. Då hade jag stark mensvärk allt som oftast, bröst som jag trodde skulle trilla av för dom gjorde så ont. Var trött som en zombie och mådde illa.

Nu har jag ömma bröst, men inte alls så mycket som då.
    All molvärk är borta, inget illamående längre (då kunde jag inte ens tänka på mat, nu äter jag som vanligt)

Känner mig helt som vanligt. Kan något vara fel?
    Vi ska berätta för familjen om två dagar och jag vill inte att något ska gå fel då ju.

Kan någon lugna min oro.. ? :(

• Svar på tråden Vecka 7 och känner mig inte gravid längre.. något fel?
  • Anonym

hej ,vet inte om jag kan lugna din oro men om jag skulle vara du skulle jag avvakta med att berätta till efter du gjort ett ultraljud ,om du verkligen vill berätta så är mitt lilla råd åk till gynakuten å be dem göra ett vul .på dig .
    eller ring gyn på din hemort å se om de kan ta emot dig snarast.
    hemskt att gå med sådan oro,
    .önskar dej ett stort lycka till !!!!

• Anonym (nojjig)
    Anonym skrev 2010-12-22 23:42:42 följande:
    hej ,vet inte om jag kan lugna din oro men om jag skulle vara du skulle jag avvakta med att berätta till efter du gjort ett ultraljud ,om du verkligen vill berätta så är mitt lilla råd åk till gynakuten å be dem göra ett vul .på dig .
    eller ring gyn på din hemort å se om de kan ta emot dig snarast.
    hemskt att gå med sådan oro,
    .önskar dej ett stort lycka till !!!!
    grejen är att vi har ena halvan av familjen på besök, dom bor ganska långt härifrån och är bara här över jul . Träffas väldigt sällan, typ 1 gång om året  Så vi vill ju vara närvarande när dom får veta istället för att berätta över telefon senare.

det finns ingen gynakut i min stad tyvärr .. hur gör man då?
  • Anonym

Jag tycker att du/ni ska berätta för familjen om graviditeten

I början kan graviditetssymtomen komma lite från och till. Vissa dagar mår man bättre, andra dagar sämre... Om det är missfall du oroar dig över så kan det hända senare i graviditeten också (vill inte oroa dig men så är det ju). Så gläds istället över din graviditet där du är nu, allt är säkert som det ska  men beställ tid för ul/vul om du är orolig

Lycka till!

• Anonym

Graviditets symptom kan komma och gå, från dag till dag, från vecka till vecka. Jag är gravid i vecka 15 och hade de inte vatt för lite ömmande bröst och utebliven mens hade jag inte anat att jag varit gravid, så alla kan ha helt olika symptom. Och det finns ingen här på fl som kan ge dig en garanti på att allt är bra förutom en barnmorska som gör ett ul. Så vänta tills din släkt åt hem och ring bm då eller så berättar du för din släkt och ringer snarast.

• Anonym (Anna)

Jag var på VUL och såg ett tickande hjärta ena dagen och fick missfall den andra. Nu var jag där för att jag börjat få lite bloblandade flytningar så något var ju på gång men ialla fall. Fostret levde och jag gick hem lugnare. Dagen efter kom allt...tyvärr! 

Det jag menar är att man kan inte säkert veta från en dag till en annan, man måste helt enkelt glädjas åt varje dag som verkar gå bra!
    Om det inte går bra, vilket det säkert kommer göra, så har du ju i alla fall några som vet vad som händer och kan stötta er! 

• metin

Hej.. Med tre missfall i bagaget så kan jag ge dig följande råd. 1. du har 40 veckor på dig att vara gravid tro mig du hinner både känna dig och se gravid ut. Vissa veckor/ dagar mer och andra inte alls. Det kan verklige variera. 2. Risken för missfall finns alltid oavsett om man mår som man " ska" och inte. Har fått missfall både med " blodstart" och utan att blöda eller känna av nåt. Man kan tyvärr inte göra mer än att vänta ut de kritiska veckorna. Berätta för din familj om du känner för det, men kanske inte om du tycker att det vore jobbigt att meddela ev missfall. 3. Njut av helgen och ta det lugnt!

• Anonym

Hur har det gått för dig?

• Anonym (nojjig)

Jag har varit så trött att jag sovit förbi alla telefontider till barnmorskan, så jag tror symptomen är tillbaka. Har mått illa i tre dagar också , klarar knappt av att somna på kvällarna för det står mig upp i halsen.

Så jag hoppas allt är okej ;) Men ska försöka ringa imorgon istället för att snooza !

Svar på tråden Vecka 7 och känner mig inte gravid längre.. något fel?