• Finesse

Någon som vet nåt lätt Wii-spel till en 3 åring?

Nu när det varit så dåligt väder dom senaste 2 månaderna har vi inte varit ute så mkt.. -20 grader mest hela tiden gör att man går ut en snabbis å sen in igen.. har min dotter kommit på att det är roligt att spela dator och wii.. men vi har alldeles för svåra spel för henne..

Är det någon som vet nåt lätt spel till Wii? Hon vet hur kontrollen funkar och kan peka den mot tvn..

Ebba 071228, bebis bf 110216
  • Svar på tråden Någon som vet nåt lätt Wii-spel till en 3 åring?
  • Siriva

Det ska komma ett spel till Wii med Thomas Tåget i januari, jag har spanat in det och tänkte ge det till min son.

Det är synd att det inte hann komma ut till julen. 

• Finesse
    Siriva skrev 2010-12-23 14:02:36 följande:
    Det ska komma ett spel till Wii med Thomas Tåget i januari, jag har spanat in det och tänkte ge det till min son.

Det är synd att det inte hann komma ut till julen. 
    ok.. hoppas det är lätt då.. såg att det skulle komma ett Kalle Kunskap spel oxå..
  • ejja81

wee smile på br är kanon,,min 4 åring älskar å det är mer än bara spel...lärospel där dem lär sig saker som ex  räkna skriva former samtidigt som dem spelar   kanon

• Tjofsen

Min son är 2,5 och spelar (på sitt vis då) Mario wiispel där man kör racerbil

Sen har jag beställt Thomas och tåget men det var försenat nu så det har vi inte hunnit testa än. Han ÄLSKAR Thomas och tåget.

• Finesse
    Tjofsen skrev 2011-01-22 12:27:49 följande:
    Min son är 2,5 och spelar (på sitt vis då) Mario wiispel där man kör racerbil

Sen har jag beställt Thomas och tåget men det var försenat nu så det har vi inte hunnit testa än. Han ÄLSKAR Thomas och tåget.
    Hon har försökt med mario kart men det funkar inge vidare.. :S
  • strojes

vi har sport resort och i det finns en gren på fäktningen där man slår sönder frukter mm. det tyckte våra 3 åringar var kul. de lyckades inte ofta så bra men kul att hugga med svärdet.

• Finesse
    strojes skrev 2011-01-23 19:02:51 följande:
    vi har sport resort och i det finns en gren på fäktningen där man slår sönder frukter mm. det tyckte våra 3 åringar var kul. de lyckades inte ofta så bra men kul att hugga med svärdet.
    Får testa det spelet.. för vi har det oxå

Men nu är det bra mkt bättre väder ute så nu kan man gå ut en liten stund iaf.. men det är bra om hon får nåt annat att roa sig med inne nu när jag är väldigt seg å orörlig  
  • strojes
    Finesse skrev 2011-01-23 19:41:49 följande:
    Får testa det spelet.. för vi har det oxå

Men nu är det bra mkt bättre väder ute så nu kan man gå ut en liten stund iaf.. men det är bra om hon får nåt annat att roa sig med inne nu när jag är väldigt seg å orörlig  
    och så tycker de det är kul att styra planet där man flyger över ön. de tar ju inga poäng men att styra är kul.
  • Caspersmama

Mycket på Wii Fit funkar även om det inte blir så många poäng tagna kul har han sonen och det är huvudsaken! =)

• Finesse

Har testat både wii fit och resort.. men hon tyckte det inte var så roligt.. Dock så har vi wii play som följde med förr till konsolen å det går hem.. Skjuta på ballonger å sånt är roligt tycker hon samt att fiska

• Tjofsen

Min son spelar jättemkt påin iPhone med appar jag laddat hem! Så har man en sån rekommenderar jag det

• Finesse
    Tjofsen skrev 2011-01-27 21:55:18 följande:
    Min son spelar jättemkt påin iPhone med appar jag laddat hem! Så har man en sån rekommenderar jag det
    Nej sån har jag inte.. det är alldeles för dyrt och komplicerat för mig.. jag nöjer mig med min gamla SE telefon som barnen kan tappa i golvet utan att den går sönder
  • Mig

min 3,5 årin älskar mario kart, han tror att han vinner varje gång fast att han kommer sist. LIka så har vi sport och sport resort, där finns det grenar som han gillar oxå ex. golf, cycklingm tennis, pingis, surfa efter en båt. Men som andras krivit han får sällan några poäng men han tycker det är tok roligt.

Mamma till Anton 3/6-07, Theodor 24/10-10
  • Finesse

Vi har spelat resort i veckan å när hon väl fick iväg bowling klotet gick det bra.. hon fick ihop 80 poäng! Två strikes!

• ninos

Mario kart är en favorit och som Mig skriver, han kommer nästan alltid sist men är lika nöjd för det. Han älskar att åka av banorna ner i vattnet och så :)

• Ung Mamma

Vi har Dora utforskaren till wii och är väldigt uppskattat av vår dotter på 3,5 år

• Catti41

Vi kör family extreme challenge eller vad det nu heter och flera spel funkar för treåringen. Dessutom blir han alldeles genomsvettig. Man står på en matta och låtsad cykla eller klättra i berg.

• Tjofsen

Visst är det kul när de tjoar "mamma jag VANN" fast det står " you FAILED" över hela skärmen hahaha... Så sött

• 3små

Här spelar vi Just dance! Jag och mina barn på 3 och 6år brukar spela tillsammans.

Svar på tråden Någon som vet nåt lätt Wii-spel till en 3 åring?