Inte bra med trosskydd vid flytningar?
Det står att det inte är bra i en tråd, vet nån om det är så och varför i så fall?
Tack!!
Det står att det inte är bra i en tråd, vet nån om det är så och varför i så fall?
Tack!!
kan ju vara så att man lättare kan få svamp fast jag vet inte
jag kör med trosskydd för jag har så mycket flytningar.
Trosskydd är till för flytningar, och det har man ju oftast ine hela tiden.
Varför skulle det inte vara bra?
Anledningen till att det kanske inte är så bra i längden, är ju att det blir ganksa så "tätt" och varmt ich fuktigt och då får man lättare svamp. finns ju en del som alltid använder trosskydd och det är ju inte så bra.
Man kan ju alltid lufta när man sover på nätterna, dvs sova utan trosor! Då motverkar man ju lite av instängdheten när man använder trosskydd tex. Öht är det bra att sova troslöst.
gå naken så mycket du kan!
det är mitt motto i livet
kan ju aldrig va fel :D
det beror ju på hur mycket du använder det. Men absolut inte "hela tiden". Speciellt inte som gravid då man har ökad benägenhet att få svamp och då får man ännu lättare om man har det så "tätt" där nere hela tiden.
Försök sova utan trosor åtminstonde.
Har också hört att det blir instängt o varmt, vilket ger en bra miljö för svampen. Jag har som gravid ganska mycket flytningar ibland, men jag byter hellre trosor en extra gång under dagen... o sover utan! Svamp är inte kul o kan man undvika det så...
jag har snart haft trosskydd i 9 månader och inte haft svamp en enda gång
Har man trosskydd på sig för jämnan så blir det väldigt tätt där nere,
sämre luftcirkulation vilket kan öka risken för svamp. Underlivet mår
bäst av att kunna "andas", därför är t.ex. bomullstrosor oftast bättre
än trosor av syntetmaterial, för att bomullstyg andas bättre än syntet.
Men alla är inte lika känsliga för svamp, så man får helt enkelt testa
sig fram til hur man själv funkar...