• Bonanza

Panik! Vilken är den bästa nässprayen?!

Jag är dunderförkyld och täpp i näsan och kan alltså inte känna smaker. Vilket ju är en katastrof nu i juletider!

Så jag behöver den bästa nässprayen som kan rensa upp och ge mig smaksinnet åter. Jag är gravid också, så den måste vara gravidvänlig.

Hjälp!

• Svar på tråden Panik! Vilken är den bästa nässprayen?!
  • Venna

Använder nästan aldrig nässpray, men har testat två, och tyckte att Otrivin var bäst. Nezeril gjorde mig helt smak-lukt- och känsellös...

• Bonanza

Då får det bli otrivin. Tack hörrni!

Jag vet att smaken kommer tillbaka om jag bara kan "rensa ur", för om jag sniffar och snörvlar medan jag äter så kan jag känna glimtar av smak.

• Siriva

Jag fick tips av min BM att ta allerginässparyen Rhinocort, den är inte lika beroendeframkallande som vanligt nässpray. Den funkade kanon för mig.

Annars tycker jag att ortrivin comp är bäst men den får man inte ta när man är gravid. 

• Lexie77

Så här står det om Otrivin Comp i FASS i alla fall:

Graviditet

Otrivin Comp skall användas under graviditet endast efter läkares rekommendation.

• Cinza

Om du bara är tät och inte har besvär av rinnsnuva duger den vanliga otrivinen lika bra.

• CoolJen
    Siriva skrev 2010-12-23 14:04:22 följande:
    Jag fick tips av min BM att ta allerginässparyen Rhinocort, den är inte lika beroendeframkallande som vanligt nässpray. Den funkade kanon för mig.

Annars tycker jag att ortrivin comp är bäst men den får man inte ta när man är gravid. 
    Dock så vill ju TS ha 'akut' hjälp. Kortison tar ett par dagar/vecka för att få effekt

men håller med dig att den är bra
Svar på tråden Panik! Vilken är den bästa nässprayen?!