• CarpeNoctem

KALL brun hårfärg? Hjälp!

Jag vill ha en mörbrun hårfärg, en som INTE går i rött..
    Tycker det är så jäkla svårt och skulle gärna slippa betala massa pengar hos frissan när färgerna i butik kostar betydligt mindre ;)

Så hjälp mig någon, snälla!

God jul Tomte

Scheisse!
  • Svar på tråden KALL brun hårfärg? Hjälp!
  • miyouuss

tyvärr så finns det nog ingen brun hårfärg som det inte finns något rött i alls, eftersom brunt nästan grundar sig i rött. men det finns färger som inte ser röda ut. resultatet blir ju beroende på vilken färg du har nu

• lunah

Jag har själv problem med röda pigment i håret! Är mörkblond. Vilken färg jag än försöker färga själv med så blir det rödguldsskimmer - och jag hatar det! Jag måste färga hos frisör för att slippa det röda. Mitt hår bara är så. Tyvärr!

• Guldklimpar2

Det finna ABSOLUT bruna färger som inte går åt rött men rusken finns att det slår i grönt!! Matrix har en fin brun kall färg som heter siffra M men finns bara hos frisörer :)

• fija001

Ställ in den i kylskåpet vet ja ;)

• CarpeNoctem
    fija001 skrev 2010-12-23 23:16:07 följande:
    Ställ in den i kylskåpet vet ja ;)
    om det ändå vore så enkelt Flört
    Scheisse!
  • MeandHim

Goldwell har en som heter SB (silver brun) den är riktigt kall finns inte en gnutta rött i den.

• CarpeNoctem
    MeandHim skrev 2010-12-25 17:53:59 följande:
    Goldwell har en som heter SB (silver brun) den är riktigt kall finns inte en gnutta rött i den.
    Tack, ska genast undersöka detta! :)
    Scheisse!
  • rockdoll

Var försiktig om du har mycket ljusblont hår, pga av avsaknad av pigment kan den kalla bruna färgen bli grön. 

• Nathalie009

jag hade blondt hår och färgade brunt och det e jättesvårt att få det kall brunt... Jag försökte hos frisör tom men tyckjte det drog åt det gröna hållet iu vissa ljus, och det var inte snyggt.
    Jag intensivtonade sist med Goldwell 3N och det ska vara ren färg, utan skiftningar, men den drar lite åt rött iaf, vilket är bra tycker jag =) Det är bara liite rödaktigt i solljus, annars ser det bara mörkbrunt ut. Hellre det än grönt :)

People are strange.
  • CarpeNoctem
    Nathalie009 skrev 2010-12-27 19:38:22 följande:
    jag hade blondt hår och färgade brunt och det e jättesvårt att få det kall brunt... Jag försökte hos frisör tom men tyckjte det drog åt det gröna hållet iu vissa ljus, och det var inte snyggt.
    Jag intensivtonade sist med Goldwell 3N och det ska vara ren färg, utan skiftningar, men den drar lite åt rött iaf, vilket är bra tycker jag =) Det är bara liite rödaktigt i solljus, annars ser det bara mörkbrunt ut. Hellre det än grönt :)

Hm okej, kanske borde inse fakta att de flesta bruna färgerna går i rött.
    Hellre det är dassigt grönt antar jag..så den ska jag testa då :)

Scheisse!
Svar på tråden KALL brun hårfärg? Hjälp!