• Minkärlek09

hur blev erat förhållande efter 1 år?

hur blev erat förhållande efter 1 år? är alla nykära och har det bra varje dag med sin sambo?
    Ibland tycker jag det går väldigt upp och ner kanske jag har för höga krav. tycker inte jag blir uppskattad nog men jag kanske begär för mkt. skulle vilja veta hur andra har det? kan man ha en svacka redan efter nästan 1 år men hitta tillbaka till varandra?

• Svar på tråden hur blev erat förhållande efter 1 år?
  • Glädje58

hej ts

Det är inget ovanligt att förälskelsen övergår till djupare kärlek efter nåt år.

Det som är viktigt nu är då att kunna kommunicera med varandra, var tydlig med vad du vill. Likaså ska din sambo också vara tydlig. Det är så otroligt lätt att man inte pratar med varandra, man tror saker och ting. Och inte så sällan så tror man fel. Män är ofta dåliga på att tyda kvinnor så du måste vara tydlig, du måste säga det, det går inte att köra något spel eller liknande och tro att han ska fatta, för vi män fattar inte. Var tydlig ts, glöm inte det...

kram

ps
    Förälskelsen behöver inte försvinna men det gäller att hålla den vid liv, det är inget som bara kommer av sig självt.

• Minkärlek09
    Glädje58 skrev 2010-12-23 23:25:50 följande:
    hej ts

Det är inget ovanligt att förälskelsen övergår till djupare kärlek efter nåt år.

Det som är viktigt nu är då att kunna kommunicera med varandra, var tydlig med vad du vill. Likaså ska din sambo också vara tydlig. Det är så otroligt lätt att man inte pratar med varandra, man tror saker och ting. Och inte så sällan så tror man fel. Män är ofta dåliga på att tyda kvinnor så du måste vara tydlig, du måste säga det, det går inte att köra något spel eller liknande och tro att han ska fatta, för vi män fattar inte. Var tydlig ts, glöm inte det...

kram

ps
    Förälskelsen behöver inte försvinna men det gäller att hålla den vid liv, det är inget som bara kommer av sig självt.
    är så mkt rutiner och tråkiga dagar tycker jag är det verkligen en djupare kärlek?hur vet man det`?
    visst han kramar pussar säger att han älskar mig oså men jag vill ha något mer vet inte vad , men sista tiden har han varit så stressad med jobbet och det har gått ut över mig.
    prata gör vi mkt önskar att han kunde överaska ibland jag gör ju det. ligger hellre själv i sängen nu än i soffan med han för han ligger i sitt hörn pallar inte. usch så trött.

hur länge ska den första förälskelsen hålla på?visst det har hänt mkt under detta år sen har det gått fort sen vi träffades. jag orkar inte uppmana honom till överaska mig det är upp till han nu
  • Längta78

Även om vi var väldigt väldigt förälskade i varandra så var det första året en emotionell berg och dalbana. Många gånger ställde jag mig frågan om det verkligen var så här jag ville ha det? Efter ett år hade vi lärt känna varandra bättre, det blev mycket bättre med andra ord ...Förvisso har den första förälskelsens skimmer lagt sig men jag kan ärligt säga att det blir bättre och bättre. Vi har nu varit tillsammans i fyra år.

Jag ger dig det klassiska rådet...KOMMUNICERA! Ge er båda tid och respekt, Allt faller inte på plats omedelbart.

Det enda som hjälper mot tankar är hud
  • Minkärlek09
    Längta78 skrev 2010-12-23 23:32:32 följande:

Även om vi var väldigt väldigt förälskade i varandra så var det första året en emotionell berg och dalbana. Många gånger ställde jag mig frågan om det verkligen var så här jag ville ha det? Efter ett år hade vi lärt känna varandra bättre, det blev mycket bättre med andra ord ...Förvisso har den första förälskelsens skimmer lagt sig men jag kan ärligt säga att det blir bättre och bättre. Vi har nu varit tillsammans i fyra år.

Jag ger dig det klassiska rådet...KOMMUNICERA! Ge er båda tid och respekt, Allt faller inte på plats omedelbart.

vi pratar mkt. bara trött på att känna mig inte tillräckligt uppskattad och känns som hans bästa vän ex betyder mer. så jävla trött bara lust dra mig undan mer och mer för behålla humöret uppe. känns som han inte bryr sig om mig ibland är det så jävla svårt med en blomma eller gulligt sms?
  • lillaknas

På ett år hann vi med att både flytta ihop och bli föräldrar.
    Jag flyttade 30 mil till honom.

Nu har det gått 1.5 år, och vi har en 5 månaders dotter tillsammans.
    Jag är sådär galet nykär i min sambo och älskar honom, och han verkar älska mig lika mycket.

Visst har vi haft svackor och varit osams, men det finns i dom flesta förhållanden.
    Jag anser att jag bråkar hellre med min sambo ibland, än att leva sams genom hela livet med någon annan.

Vi lever i vardagen, vissa dagar träffas vi bara i dörren när han kommer hem från jobbet och jag går och arbetar lite som vikarie.
    Han kommer hem från jobbet slänger sig på soffan vissa dagar, jag har fullt upp med mat, barn och städning.

Vissa dagar ligger jag på soffan när han kommer hem och han har fullt upp med alla måsten.

Vissa dagar gör vi allt tillsammans.

Vi är dock väldigt noga med att tala om för varandra att vi uppskattar och älskar varandra.
    Vi pratar om det vi tycker är fel och vi ställer upp på varandra.
    Jag har förståelse för om han är trött efter jobbet och vill ligga framför tv'n.
    Han har förståelse om jag är trött efter en vakennatt och bara vill ligga framför tv'n.

Vi har kommit överens om att aldrig bråka om sysslorna hemma, vi gör båda det vi orkar, orkar man inte så får det vänta till dagen efter.

Gräset är inte grönare på andra sidan.
    Älskar man någon får man kanske stå ut med att det är kämpigt ibland, det är det värt.

• Anonym (Ellen)

Nu efter 1,5 år så är jag fortfarande kär och lycklig. Men visst, vi har blivit bekväma och ibland väldigt tråkiga. Pussar och kramar gör vi varje dag, men vi pratar ändå ofta om hur vi vill ha det och hur vi ska lösa diverse vardagliga bestyr, t.ex. hur städat och undanplockat vi ska ha egentligen. Vi tar båda upp det vi ser som problematiskt. Vi tar varann på allvar och ibland är vi oense och ibland är vi hur kära och älskliga som helst. Det typiska/egensinniga man tyckte var lite charmigt och sött med den andre ibörjan, är det man irriterar sig på nu. "Måste han alltid... bla bla bla". Men jag tror vi kommer få till det riktigt bra så småningom, de här småsakerna. Overall trivs vi väldigt bra och jag törs vara öppen när jag tycker att nåt inte är som det borde... Vi lär känna varann mer och mer och hittar det som funkar, det som ökar friktionen mellan oss =)

• Glädje58

Nej, den djupare kärleken är nog mer att man vet vad den andra vill och inte vill. Och man agerar därefter på ett kärleksfullt sätt. Om man låter rutinerna och tråkiga dagar fylla livet så kommer inte ditt förhållande att bli så mycket bättre.

Minkärlek09 skrev 2010-12-23 23:29:11 följande:
    ...visst han kramar pussar säger att han älskar mig oså men jag vill ha något mer vet inte vad....
    Då tycker jag att du ska fundera på detta ts, om inte ens du vet det, hur ska då han komma på det? När du kommer på det, ska du indirekt på något finurligt sätt få honom att förstå vad du vill ha, förstår du?
    ...men sista tiden har han varit så stressad med jobbet och det har gått ut över mig....
    Här är en klassisk grej ts. Har du berätta för din kille hur du upplever detta? Du behöver inte säga att du tycker det är fel att han är stressad på jobbet, men att det går ut över dig. Och det är det som behöver ordnas till.
    .... önskar att han kunde överaska ibland jag gör ju det...
    Vad vill du att han ska göra? Kan du hjälpa honom på traven...
    ... ligger hellre själv i sängen nu än i soffan med han för han ligger i sitt hörn pallar inte. usch så trött....
    Jättebra sätt att kommunicera på ts, helt fantastiskt, bravo....

Det är väldigt lätt att hamna i situationen där både vill ha men ingen vill ge - resultat, ingenting

Om båda ger så får båda två.
  • Minkärlek09
    lillaknas skrev 2010-12-23 23:38:43 följande:
    På ett år hann vi med att både flytta ihop och bli föräldrar.
    Jag flyttade 30 mil till honom.

Nu har det gått 1.5 år, och vi har en 5 månaders dotter tillsammans.
    Jag är sådär galet nykär i min sambo och älskar honom, och han verkar älska mig lika mycket.

Visst har vi haft svackor och varit osams, men det finns i dom flesta förhållanden.
    Jag anser att jag bråkar hellre med min sambo ibland, än att leva sams genom hela livet med någon annan.

Vi lever i vardagen, vissa dagar träffas vi bara i dörren när han kommer hem från jobbet och jag går och arbetar lite som vikarie.
    Han kommer hem från jobbet slänger sig på soffan vissa dagar, jag har fullt upp med mat, barn och städning.

Vissa dagar ligger jag på soffan när han kommer hem och han har fullt upp med alla måsten.

Vissa dagar gör vi allt tillsammans.

Vi är dock väldigt noga med att tala om för varandra att vi uppskattar och älskar varandra.
    Vi pratar om det vi tycker är fel och vi ställer upp på varandra.
    Jag har förståelse för om han är trött efter jobbet och vill ligga framför tv'n.
    Han har förståelse om jag är trött efter en vakennatt och bara vill ligga framför tv'n.

Vi har kommit överens om att aldrig bråka om sysslorna hemma, vi gör båda det vi orkar, orkar man inte så får det vänta till dagen efter.

Gräset är inte grönare på andra sidan.
    Älskar man någon får man kanske stå ut med att det är kämpigt ibland, det är det värt.
    ja förstår vad du menar i somras var det bättre då jobbade han inte hade semaster nu känns det som jag är bortglömd och oälskad vet inte vf men.
  • Glädje58
    Minkärlek09 skrev 2010-12-23 23:35:04 följande:
    vi pratar mkt. bara trött på att känna mig inte tillräckligt uppskattad och känns som hans bästa vän ex betyder mer. så jävla trött bara lust dra mig undan mer och mer för behålla humöret uppe. känns som han inte bryr sig om mig ibland är det så jävla svårt med en blomma eller gulligt sms?
    Okey, men nu pratar vi om något helt annat här ts
  • lillaknas
    Minkärlek09 skrev 2010-12-23 23:41:13 följande:
    ja förstår vad du menar i somras var det bättre då jobbade han inte hade semaster nu känns det som jag är bortglömd och oälskad vet inte vf men.
    Fast jobba måste man ju göra.
    Har du inget att göra på dagarna?
    Du får berätta för honom att du vill att ni ska hitta på mera saker.
    Men samtidigt måste man ha förståelse för att han är trött efter jobbet.

När min sambo kommer hem grinig och trött efter jobbet brukar jag fråga om jag ska klia eller massera honom på ryggen sen så föreslår jag en film och så kryper vi upp i soffan.
    Det blir inte roligare än man gör det =)
Svar på tråden hur blev erat förhållande efter 1 år?